شناسهٔ خبر: 146070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انگلیس: درباره مقاصد هسته‌ای ایران ساده‌انگار نیستیم

ترزامی سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به شو تبلیغاتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت این کشور درباره مقاصد هسته‌ای ایران «ساده‌انگار» نیست.

به گزارش «نماینده»، سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه به نمایش تبلیغاتی تکراری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر صهیونیستی که مدعی شده بود ایران بعد از برجام درباره برنامه هسته‌ایش به جامعه جهانی دروغ گفته است واکنش نشان داد.

وی  گفت: لندن هرگز نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ساده‌انگار نیست و بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان یافتن از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای تهران، لازم و ضروری است.

این در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شب گذشته با ارائه مستنداتی ادعایی یک نمایش تبلیغاتی جدید برای تحت تأثیر قرار دادن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام راه انداخت.

سخنگوی دولت انگلیس افزود: ما هرگز درباره مقاصد هسته ای ایران، ساده‌انگار نبوده ایم و به همین دلیل است که به عنوان بخشی از برجام آژانس بینالمللی انرژی اتمی را به عنوان نظام بازرسی پذیرفته‌ایم. این کاملا ضروری و مهم است که به طور مستقل این مساله راستی آزمایی شود که ایران به توافق هسته ای احترام می گذارد و برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم اطلاعات زیادی درباره برنامه هسته‌ای ایران به دست آورده است.

وی افزود: درباره اطلاعاتی که از برنامه‌ هسته‌ای سری ایران به دست آوردیم، با واشنگتن و برخی کشورهای دیگر مشورت کردیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم بیش از ۵۵۰۰ سند سری را از طریق کار اطلاعاتی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دست آورده است.

نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران پروژه ای سری برای طراحی، تولید و آزمایش کلاهک‌های جنگی هسته‌ای دارد.

نتانیاهو گفت که اسرائیل همه سندهای مربوط به آرشیو هسته‌ای ایران را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحویل خواهد داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود مدعی شد که ایران در حال آماده سازی پنج بمب، به اندازه بمب هیروشیما است.

نظر شما