شناسهٔ خبر: 145734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعلام آمادگی «هنیه» برای حصول توافق تبادل اسرا از طریق طرف سوم

اسماعیل هنیه 43 رئیس دفتر سیاسی حماس از آمادگی این جنبش برای رسیدن به توافق تبادل اسرا از طریق یک میانجی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس سه‌شنبه شب (دیشب) اعلام کرد این جنبش برای حصول توافق تبادل اسرا از طریق یک میانجی (طرف سوم) آماده است.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، هنیه در سخنان تلویزیونی خود به مناسبت «روز اسیر» گفت: مقاومت برگ برنده‌هایی در اختیار دارد که از خلال آن می‌توان به آرزوی بزرگی که ملت فلسطین و تمام آزاده‌های جهان منتظر آن هستند دست پیدا کرد، حماس به خانواده‌های اسرا قول داده فرزندانشان را آزاد خواهد کرد.

هنیه ادامه داد: روزی خواهد آمد که رژیم اشغالگر بهای آزادی تمام اسر را می‌پردازد، ما به مسیر خود برای آزادی اسرا ادامه خواهیم داد و نمی‌پذیریم که آنها همچنان در بند باشند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه بر ضرورت وحدت داخلی فلسطین تأکید کرد و خواستار برگزاری نشست شورای ملی فلسطین بدون مستثنی کردن هیچ شخصی شد.

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به 6500 نفر می‌رسد که در بین آنها 350 کودک ، 62 زن، 6 نماینده شورای قانونگذاری فلسطین، 500 اسیر اداری (بازداشت موقت و بدون محاکمه) و 1800 بیمار وجود دارند و 700 نفر آنها نیازمند درمان فوری هستند.

تا کنون 12 اسیر بیش از 30 سال، 25 اسیر بیش از 25 سال و 48 نفر بیش از 20 سال را در زندان گذارنده‌اند و «کریم و ماهر یونس» با 35 سال حبس، قدیمی‌ترین اسرا به شمار می‌روند (جزئیات بیشتر).

نظر شما