شناسهٔ خبر: 145431 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی مساله آب

پزشکیان نایب رئیس مجلس از جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی بحران آب در کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده»، در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی احمد لاشکی نماینده مردم نوشهر گفت: از درد سخن گفتن از درد سخن شنیدن با مسئول بی درد ندانی چه دردی است.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان می گویند مقصر نوسانات اخیر بازار ارز سیف نیست لابد مقصر تولیدکننده داخلی یا مالباختگان کاسپین هستند.

وی ادامه داد: بعد از افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان سازمان مالیاتی و افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان وزارت کشور الان خبرهایی از افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی می آید. فقط معلمان هستند که حق شان نادیده گرفته شده است.

 در ادامه علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری گفت: باید تکلیف ما به التفاوت نرخ ارز ۳۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی مشخص شود. اخذ این ما به التفاوت توسط دولت غیرقانونی است.

سلیمی با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی گفت: برخی اعلام می کنند افراد سیاسی یا حزبی باعث اخلال بازار ارز هستند، اخلال گران بازار ارز را معرفی کنید.

در ادامه احمدعلی کیخواه در تذکری گفت: مردم زاهدان به دلیل بی آبی و خشکسالی در حال مرگ هستند آقای وزیر جهاد وزارتخانه شما خواب است.

نماینده مردم زابل ادامه داد: مدیر بحران وزارت کشاورزی می گوید ما حتی یک خط گزارش از بحران آب در استان سیستان و بلوچستان دریافت نکرده ایم، عشایر به دام هایشان چوب حراج زده اند.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر امور خارجه در احقاق حق آبه ایران گفت: آیا از افغانستان می ترسید؟ چرا نسبت به بسته شدن آب هیرمند اعتراض نمی کنید؟

وی خطاب به وزیر کشور گفت: شما گفتید استاندار فهیمی را برای سیستان و بلوچستان فرستادم چرا استاندار شما یک خط گزارش از بحران در استان نفرستاده است؟

وی خطاب به پزشکیان نایب رئیس مجلس گفت: چرا زمانی که با مقام معظم رهبری جلسه می گذارید حتی یک نفر از نمایندگان سیستان را نمی برید؟

در ادامه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت از جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه مجلس برای بررسی بحران آب در کشور خبر داد.

نظر شما