شناسهٔ خبر: 145327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

هنیه: راه پیمایی بازگشت معادلات رژیم صهیونیستی را برهم زد

اسماعیل هنیه 43 رئیس دفتر سیاسی 'جنبش حماس' گفت: راه پیمایی بازگشت و تاکید بر اصول، مهر تاییدی بر این حقیقت است که مردم فلسطین قادر به برهم زدن معادلات رژیم صهیونیستی در سخت ترین شرایط هستند.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه خبری 'المیادین'، هنیه در مراسم تشییع پیکر خبرنگار شهید 'یاسر مرتجی' که در مرز نوار غزه هدف حمله نظامیان اشغالگر قرار گرفت، افزود: راه پیمایی بازگشت در مرزهای نوار غزه، بیانگر عزت مردم شجاع فلسطین است که به صورت مسالمت آمیز معادلات امنیتی رژیم صهیونیستی و نیروهای آماده نظامیان اشغالگر را برهم زد.
وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با اقدامات تجاوزگرانه خود، 'انتفاضه دوم' را در میان فلسطینیان بیدار کرد و راه پیمایی های بازگشت در واقع جنگ در میدان بیداری، حقیقت و تاکید بر اصول مردم فلسطین و در مقدمه آن حق بازگشت به سرزمین های فلسطین است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تقدیر از شهید مرتجی در انتقال حقیقت و رسوایی اشغالگران گفت: شهیدان ما از جمله افرادی هستند که در راستای انتقال حقایق مردم فلسطین در این خاک مقدس، بهای سنگینی پرداختند و یاسر با دوربین خود حقانیت مردم فلسطین و بطلان رژیم اشغالگر را فیلمبرداری کرد تا تصاویر مردم مبارز و تحت محاصره فلسطین که از ۷۰ سال قبل تاکنون زیر آتش اشغال و محاصره قرار دارند، برای جهانیان به تصویر کشیده شود.
به گزارش المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که یاسر مرتجی خبرنگار فلسطینی صبح شنبه بر اثر جراحت شدید ناشی از شلیک گلوله نظامیان صهیونیست در درگیرهای روز جمعه در نزدیکی مرزهای شرقی نوارغزه به شهادت رسید.
شورای عالی ملی راه پیمایی با دعوت از مردم فلسطین برای تداوم حضور در راه پیمایی بازگشت و تجمع در چادرها، جمعه آینده را 'جمعه به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و بالا بردن پرچم فلسطین' نامید.
مردم نوار غزه از جمعه هفته گذشته (۱۰ فروردین) در راه پیمایی با عنوان 'بازگشت' به مناسبت چهل و دومین سالگرد 'روز زمین فلسطین' شرکت کرده اند. نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدا این راه پیمایی را به خاک و خون کشیدند. نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله به سوی راه پیمایان فلسطینی ۱۷ نفر را شهید و بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن دیگر را زخمی کردند.
روز زمین فلسطین به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.
مقام های رژیم صهیونیستی ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ ( ۱۰ فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه 'الجلیل' در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.
فلسطینی‌ها همه ساله در روز ۳۰ مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راه پیمایی برگزار می کنند.

نظر شما