شناسهٔ خبر: 145308 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

وام ازدواج همچنان ۱۰ میلیون است/ ابلاغ بانک مرکزی هم فایده‌ای ندارد

حلقه ازدواج در حالی که بانک مرکزی از ابلاغ وام ۱۵ میلیون تومانی خبر داده، اما همچنان رقم ۱۰ میلیون تومان در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مراجعین نمایش داده می‌شود.

به گزارش «نماینده» در حالی که بانک مرکزی از ابلاغ وام ۱۵ میلیون تومانی خبر داده اما همچنان رقم ۱۰ میلیون تومان در سامانه تسهلات قرض‌الحسنه ازدواج به مراجعین نمایش داده می‌شود.

پیشتر نیز محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس در این باره گفته بود: تجربه‌های گذشته نشان داده است که اجرای و عملیاتی شدن پرداخت وام ازدواج در بهترین حالت ۲ ماه طول می‌کشد، بنابراین زوج‌های برای دریافت وام ازدواج عجله نکنند.!!

روال قانونی وام ازدواج به این صورت است: با تصویب قانون در مجلس، تایید آن از سوی شورای نگهبان و ابلاغ به دولت، قانون بودجه توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود، سازمان به وزارت اقتصاد و دارایی دستور و وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجامع بانک‌ها موضوع وام ازدواج را به بانک مرکزی ابلاغ می‌کند و رئیس بانک مرکزی نیز دستورالعمل اجرای وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی را به شعب بانک‌ها ارسال خواهد کرد تا شعب نسبت به پرداخت این وام اقدام کنند.
وام ازدواج همچنان ۱۰ میلیون است/ ابلاغ بانک مرکزی هم فایده‌ای ندارد
 اگر مسئولان بخواهند کارها انجام شود ظرف مدت یک هفته پرداخت وام قابل اجرا شدن است، اما اگر نخواهند کارها پیش برود، روند اجرایی شدن وام ازدواج ۳ تا ۴ ماه به طول می‌انجامد.

یکی از معضلات نظام بانکی کشور این است که همه ساله پرداخت تسهیلات بانکی تا ابتدای اردیبهشت به دلیل حسابرسی انجام نمی‌شود، دراین بازه زمانی بانک‌ها باید گزارش حساب‌های و میزان اعتبارات خود را تعیین و به بانک مرکزی اعلام کنند به همین جهت تسهیلاتی ارائه نمی‌دهند.

نظر شما