شناسهٔ خبر: 145136 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش ۳ درصدی تلفات ترافیکی در نوروز امسال

تصادف....jpg رییس پلیس راهور ناجا از افزایش ۳ درصدی تلفات و سوانح ترافیکی در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سردار تقی مهری در بازدید از قرارگاه ترافیکی نصر اظهار کرد: وصعیت مساعد جوی در تعطیلات امسال، سفرهای نوروز را افزایش داد و ترددها در نوروز امسال ۱۵ درصد اضافه شد.

این مقام مسئول در ناجا اضافه کرد: پنج هزار نیرو و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو کمکی در نوروز امسال به کمک راهور آمدند و خوشبختانه امسال گره ترافیکی و ترافیک طولانی مدت نداشتیم ولی ترافیک سنگین مقطعی را در شهرهای شمالی و شهرهای زیارتی شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در طول اجرای طرح نوروزی، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو و خستگی وخواب آلودگی ۸۵ درصد تصادفات فوتی را به خود اختصاص داد.

سردار مهری گفت: در موج اول سفرها حدود پنج درصد کاهش تلفات را داشتیم ولی از چند روز گذشته بخصوص ۱۰ فروردین که ۳۷ کشته دادیم شاهد افزایش تلفات بودیم و از اول فرودین تاکنون سه درصد افزایش جانباختگان تصادفات را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بیشترین ترددهای نوروزی در استان‌های البرز، تهران، قزوین، مارندران، گیلان، قم و فارس بوده است و استان‌های فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین تصادفات فوتی را به خود اختصاص دادند.

نظر شما