شناسهٔ خبر: 145057 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تسریع روند پرداخت وام ازدواج اولویت دولت در سال ۹۷

عباس گودرزی43 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت برنامه‌ریزی دولت برای تسریع روند اعطای تسهیلات وام ازدواج به عنوان اولویت دستور کار بانک مرکزی درجهت ترویج فرهنگ ازدواج تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی، در مورد علل افزایش وام ازدواج گفت: با توجه به مشکلاتی که به دلیل عدم اشتغال و وضعیت اقتصادی جوانان وجود دارد ممکن است برای جوانان درک اشتباهی ایجاد شود که به دلیل مشکلات اقتصادی نباید ازدواج کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون افزایش وام ازدواج یک مشوق بوده تا این اطمینان را برای جوانان ایجاد کند که می‌توانند با بهره‌مندی از این تسهیلات در آغاز زندگی مشترک بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

وی یادآورشد: البته پیشنهاد افزایش وام ازدواج از طرف مجلس بود که دولت نیز از آن استقبال کرد و مبلغ وام تا ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد، ضمن اینکه پرداخت آن از منابع پیش‌بینی شده امکانپذیر است.

گودرزی تاکید کرد: دولت برای تامین منابع لازم درجهت تسریع روند پرداخت تسهیلات وام ازدواج باید این امر را در اولویت برنامه‌های بانک مرکزی قرار دهد، هر چند بروکراسی اداری در این مورد بهبود یافته است، اما سختگیری‌ها در این بخش باید کاهش یابد، چرا که پرداخت هزینه در این زمینه یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود به این دلیل که تشکیل خانواده جوان را هم به آرامش رسانده و هم مسئولیت‌پذیر می‌کند که در پی آن اقدامات شایسته‌ای را انجام خواهد داد.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: با توجه به اینکه در قانون اساسی نیز به این مهم تاکید شده که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است که همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد، بنابراین این یک تکلیف است که بانک مرکزی در مورد اعطای وام ازدواج کوتاهی نکند و مقدمات آن را فراهم کند، چراکه امروزه بخش عمده آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی که گریبان خانواده‌ها را گرفته است به تزلزل بنیان خانواده برمی‌گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: البته کشورهای غربی در جهت عکس این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و اقداماتی را در جهت هدف قراردادن بنیان خانواده انجام می‌دهند تا رابطه عاطفی خانواده‌ها را در ایران متزلزل کنند، بنابراین در چنین شرایطی باید برنامه‌ریزی‌ها در مسیر تشکیل خانواده و تحکیم بنیان آن صورت بگیرد

نظر شما