شناسهٔ خبر: 145056 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بررسی لایحه حمایت از محیط بانان درمجلس به کجا رسیده است؟

کمالی پور عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط بانان در سال جاری در اولویت بررسی کمیسیون قرار خواهد گرفت حمایت های قضایی را مهمترین نیاز امروز پاسداران طبیعت دانست.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی پور با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط بانان در اولویت بررسی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در سال جاری قرار خواهد گرفت، گفت: به دلیل بررسی لایحه بودجه ۹۷بررسی این لایحه به تعویق افتاد البته ۴۰ طرح و لایحه در دستور کار کمیسیون قرار دارد اما بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در اولویت قرار می گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ابعاد قضایی و حقوقی لایحه حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی بررسی می شود، افزود: محیط بانان نیاز به حمایت های جدی اجتماعی، معیشتی اقتصادی و قضایی دارند.

وی با بیان اینکه محیط بانان ضابط خاص دادگستری و قوه قضائیه محسوب می شوند، ادامه داد: در سال های اخیر بسیاری از محیط بانان در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز جان خود را حین ماموریت از دست داده اند بنابراین نیاز است خلاء های قانونی در شغل محیط بانی رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حمایت از محیط بانان و برخورد با متخلفان خلاء قانونی وجود دارد، افزود: چنانچه محیط بانان در حین ماموریت و مواجهه با شکارچیان غیرمجاز و متعدیان به محیط زیست مشکلی پیش بیاید باید از آنها حمایت های قضایی مناسب انجام شود.

وی افزود: قوانین در حوزه محیط زیست باید به گونه ای باشد که هیچ کس جرات تعدی به محیط زیست را نداشته باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، با بیان اینکه بررسی ابعاد مختلف لایحه حمایت از محیط بانان باید مورد توجه قرار گیرد و در بررسی آن نمی توان تعجیل کرد، گفت: برای بررسی این لایحه باید کارشناسانه عمل کرد و تعجیل در بررسی آن مشکلاتی را در حوزه اجرا به وجود خواهد آورد.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: محیط بانان همچنین با مشکلات معیشتی، اقتصادی، استخدامی و کمبود امکانات روبرو هستند از این رو می توان به صورت مشترک با کمیسیون های مرتبط این مباحث را مورد بررسی قرار داد البته به نظر می رسد معاضدت و حمایت های قضایی مهمترین نیاز امروز پاسداران طبیعت باشد که در لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما