شناسهٔ خبر: 145054 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت لایحه منشور حقوق شهروندی را ارائه کند

کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: منشور حقوق شهروندی باید بعنوان یک سند معتبر در جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» محمدجواد کولیوند، در خصوص ارزیابی از منشور حقوق شهروندی که توسط دولت تهیه شده است، اظهار داشت: تدوین منشور حقوق شهروندی، موضوعی مطلوب، مناسب و خوب است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در تشریح نتایج مثبت تدوین منشور حقوق شهروندی، بیان کرد: بالاخره در حکومت اسلامی باید به مردمی که خدمات می‌دهیم، بگوییم که ان‌ها از چه حقوقی برخوردار هستند.

وی افزود: البته در قوانین متعدد، برای مردم حقوقی در نظر گرفته شده ولی این منشور مجموعه متمرکزی است که به حقوق مردم، نگاه داشته و بازتابی بین‌المللی دارد.

کولیوند با اشاره به اینکه محتوای جدیدی در منشور حقوق شهروندی تالیف نشده است، ادامه داد: بعضی از محتویات منشور حقوق شهروندی در قوانین مختلف آمده است.

نماینده مردم  کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که دولت منشور حقوق شهروندی را ارائه کرده است باید لایحه ای را نیز در این زمینه به مجلس ارائه کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای عالی بیان کرد: منشور حقوق شهروندی باید بعنوان یک سند معتبر در جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما