شناسهٔ خبر: 144878 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حاجی بابایی: راه‌آهن تهران - همدان - سنندج برقی و سریع‌السیر می‌شود

حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر نقش راه‌آهن در توسعه استان همدان گفت: راه‌آهن تهران - همدان - سنندج برقی و سریع‌السیر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح امروز در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان با تأکید بر لزوم مدیریت و برنامه‌ریزی برای حداکثر بهره‌وری از رویداد 2018 همدان اظهار داشت: زیرساخت‌های توسعه کلان‌شهر همدان، آماده شده است.

وی با تأکید بر پروژه‌های زیرساختی مانند آزاد تهران همدان که به‌عنوان محور اتصال مرکز با عتبات عالیات پیگیری و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در دفاع از این پروژه ملی بیشتر روی همدان با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی در اتصال استان‌های غربی کشور با تأکید بر تسهیل دسترسی در سفرهای جاده‌ای به عتبات عالیات تأکید داشته‌ایم.

حاجی‌بابایی راه‌آهن تهران-همدان را یکی دیگر از پروژه‌های مؤثر زیرساختی برای تسهیل گردشگری در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برشمرد و بیان کرد: در حقیقت قطار تهران- همدان با قید دو فوریت در مجلس هفتم مصوب شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه این پروژه بعد از چند سال بنا به دلایلی در ردیف پروژه‌های حاشیه‌ای به خواب رفت که در سال 95 پس از شروع فعالیت مجلس دهم، پیگیری‌های مجدانه صورت گرفت و در سال 1396 به بهره‌برداری رسید.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: تأخیر 13 ساله در تصویب این پروژه تا بهره‌برداری از آن و تغییر وضعیت جامعه در ابعاد مختلف تکنولوژی، نیازهای مردمی و وضعیت محورهای مواصلاتی کشور موجب شده که راه‌آهن معمولی نتواند پاسخگویی تقاضاهای مخاطبین در وضعیت کنونی کشور باشد.

وی ابراز کرد: با در نظر گرفتن چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بهره‌برداری از راه‌آهن تهران- همدان، برقی و سریع‌السیر شدن آن در دستور کار قرار گرفت و پس از یک سال پیگیری به تصویب رسید. خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده عیدی ما به مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین راه‌آهن سریع‌السیر و برقی در جشن‌های نوروزی است.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در کنار رویداد 2018 که فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و نهادینه کردن نام همدان در سطح بین‌المللی به صورت عام و در میان کشورهای آسیایی به صورت ویژه است، جاذبه‌های طبیعی و جغرافیایی،  تاریخی و فرهنگ کهن همدان می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد قطب‌های کشوری در حوزه‌های مختلف و نقش مؤثری در توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه غرب کشور  ایفا کند.

نظر شما