شناسهٔ خبر: 144669 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

استاندارد جدید برای سازندگان تجهیزات داخلی

زنگنه وزیر نفت درباره مشکل سازندگان تجهیزات نفتی ایرانی در دریافت استاندارد API اظهار کرد: این مشکل را آمریکا برای ما ایجاد کرده است، به همین دلیل ما برای سازندگان ایرانی استانداردی جایگزین داریم.

به گزارش «نماینده»، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان‌های نفتی آبان و پایدار غرب در جمع خبرنگاران درباره سوآپ نفت میدان‌های نفتی استان کرکوک در شمال عراق اظهار کرد: کارهای لجستیک و هماهنگی کامیون‌ها در حال انجام است و هر زمان که کامیون‌ها آماده شوند، آماده سوآپ هستیم.

وی درباره این که نقل‌ و انتقال پول در قرارداد توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب چگونه خواهد بود، توضیح داد: نقل‌ و انتقال پول مشکلی ندارد؛ در واقع نقل‌ و انتقالی از طرف ما انجام نمی‌شود و نقل‌ و انتقال با شرکت‌های خارجی است و پولی به حساب ما نمی‌آید.

وزیر نفت درباره ابهام‌های مطرح شده برای کیفیت بنزینی که در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود، توضیح داد: هم‌اکنون روزانه بیش از ۲۰ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ در کشور تولید می‌شود و بقیه بنزین تولیدی کشور زیر استاندارد یورو ۴ است و تا زمانی که طرح‌های توسعه‌ای صنعت پالایش اجرا نشود، هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. البته بنزینی که در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تولید می‌شود یورو ۵ است.

به گفته وی، هیچ پالایشگاهی جز پالایشگاه‌های نفت آبادان و بندرعباس حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

وزیر نفت درباره مشکل سازندگان تجهیزات نفتی ایرانی در دریافت استاندارد API اظهار کرد: این مشکل را آمریکا برای ما ایجاد کرده است، به همین دلیل ما برای سازندگان ایرانی استانداردی جایگزین در نظر گرفته‌ایم.

زنگنه درباره این که آیا احتمال دارد پیش از پایان سال ۲۰۱۸ توافق سازمان کشورهای صادرکنده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید به پایان برسد، تصریح کرد: روس‌ها می‌توانند از این توافق خارج شوند، زیرا تعهدی برای توافق تا پایان سال با اوپک ندارند؛ اوپک هم می‌تواند تصمیم خود را تغییر دهد، اما بعید می‌دانم.

نظر شما