شناسهٔ خبر: 144410 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تمدید شد

فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از تمدید بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر خبر داد.

به گزارش «نماینده» سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه اجتماعی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به بحث بیمه مددجویان کمیته امداد تحت بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر که از سال ۸۶ برقرار بود، اظهار کرد: امروز برای تجدید تفاهم نامه و پرداخت هزینه و در واقع برای تسویه حساب آمده‌ایم.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه ۱۲۰ هزار تن از مددجویان روستایی، کشاورز و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: مجموعه کمیته امداد سطح بالاتری از تراز حمایت از محرومان را انجام می‌دهد و این تصور که تنها بحث معیشتی محرومان در کمیته امداد مطرح است، مربوط به دهه اول فعالیت این مجموعه است.

فتاح یادآور شد: کمیته امداد امروز در صدد است تا خدمات خود را هم تراز چتر اجتماعی نظام ارائه دهد و در صورت تحقق هدف فوق و فراگیر شدن چتر بیمه‌های اجتماعی در کشور، بسیاری از مددجویان تحت پوشش نیازمند حمایت کمیته امداد توانمند شده و از چرخه حمایت خارج می‌شوند و مثل قشر کارمند زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که مددجویان به مستمری بگیر تبدیل شوند و تفاهم نامه امروز با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تجدید تفاهم نامه سال ۱۳۸۶ است که با همین هدف به امضا رسیده بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ تاکنون به مفاد تفاهم نامه عمل کردیم و چند هزار نفر از مددجویان با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اجتماعی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند و امروز برای تسویه حساب تفاهم نامه جدید به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آمده ایم.

فتاح تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه جدید تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتن کشاورزان، روستاییان و عشایر شتاب می‌گیرد و مددجویان توانمند شده به سرعت از چرخه حمایت خارج و تحت پوشش مزایای بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۰ و ۹۱ یک وقفه‌ای در بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر ایجاد شد و البته در حال حاضر مشکلات فوق حل شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ تا ۹۶ حساب‌های ما کاملا روشن است و کسانی ۱۰ سال پرداخت حق بیمه برای آن‌ها رد شده است و سنشان بالای ۶۰ سال است، در حال حاضر از مزایای بیمه اجتماعی بهره مند می‌شوند و تحت پوشش هستند.

فتاح کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: در دوره گذشته سن تحت پوشش قرار دادن مددجویان برای بیمه اجتماعی ۷۰ سال به بالا بود و با مصوبه جدید مجلس این سقف به ۶۰ سال رسید.

وی اضافه کرد: سهم پرداختی کمیته امداد در تفاهم نامه جدید با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر ۵ درصد است و مبلغ آن ۲۳ میلیارد می‌شود که امروز به صورت نقدی و از محل کمک‌های مردمی و همچنین بخشی از آن نیز از محل بودجه کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

نظر شما