شناسهٔ خبر: 144348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

العبادی: تصویب بودجه ۲۰۱۸ نتیجه همکاری پارلمان و دولت است

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق تصویب قانون بودجه کل سال ۲۰۱۸ را به همه مردم عراق تبریک گفته و تاکید کرد که تصویب این قانون نتیجه همکاری میان دو قوه مقننه و مجریه است.

به گزارش «نماینده» حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای به تمامی مردم عراق تصویب قانون بودجه کل سال ۲۰۱۸ را تبریک گفته و تاکید کرد، با این قانون دولت می‌تواند مسؤولیت‌های خود را انجام داده و سیاست‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای و خدماتی و برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی‌اش را اجرا کرده و حقوق و منافع شهروندان و حقوق کارمندان در تمامی مناطق عراق را تامین کند.

العبادی افزود: تصویب قانون بودجه نتیجه همکاری‌ها میان دو قوه مقننه (پارلمان) و مجریه (دولت) علی رغم مشکلات متعدد و چالش‌هایی است که عراق در مرحله پس از پیروزی بر داعش و آغاز تلاش‌ها برای برقراری ثبات و ارائه خدمات در شهرهای آزاد شده و بازسازی‌ها در تمامی استان‌ها با آن‌ها مواجه است.

نخست وزیر عراق در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش برای هدفمند کردن هزینه‌ها، افزایش منابع درآمدی دولت و تشدید نظارت‌ها بر بیت المال، از تمامی وزارتخانه‌ها، موسسه‌ها و ادارات دولتی خواست به بهترین شکل به وظایف خود عمل کنند.

پارلمان عراق پس از چندین ماه بالاخره در جلسه روز شنبه خود تمامی مفاد قانون بودجه کل سال ۲۰۱۸ را تصویب کرد.

در حالی که بودجه کل سال ۲۰۱۸ عراق با کسری ۱۱ میلیارد دلاری مواجه است، در ماده ۲۶ این بودجه بر کاهش هزینه‌ها و مبالغ اختصاص یافته به سوخت و حفظ و نگه‌داری از خودروهای مورد استفاده تاکید شده و برای نخست وزیر، رئیس جمهوری و پارلمان هرکدام پنج خودرو اختصاص داده شده است.

علاوه بر این برای هر یک از معاونان رئیس پارلمان چهار خودرو، برای هر وزیر و یا مسؤولان هم رتبه آن‌ها سه خودرو و برای هر یک از معاونان وزراء دو خودرو اختصاص داده شد.

معمولا مسؤولان عراقی موکب‌های بزرگی شامل ده‌ها خودرو در اختیار دارند.

نظر شما