شناسهٔ خبر: 144229 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در جهت اصلاح مسیر مدیران است

سیدحسین نقوی حسینی// سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جهت اصلاح مسیر مدیران این نظام است

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی درباره طرح اعاده نامشروع مسئولان در مجلس اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان بیانات جامعی برای ادامه انقلاب بود، ایشان در آن دیدار تاکید کردند که تجمل گرایی و رفاه طلبی یکی از پر خطر ترین آفت های انقلاب است.

آفت تجمل گرایی اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم این آفت اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد هر کسی ممکن است در این دام بیافتد، مردم هم از این امر ناراضی هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم با اصول انقلاب، جمهوریت و اسلامیت نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی مشکلی ندارند ۲۲ بهمن ثابت کردند مردم با اصول انقلاب و نظام مشکلی ندارند و پای انقلاب ایستاده اند اما با بیکاری و تورم لجام گسیختگی قیمت ها مشکل دارند.

وی ادامه داد: مدیران ضعف مدیریت دارند و هزینه ضعف مدیریت خود را به نظام تحمیل می کنند، آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان آفت نظام و انقلاب مطرح کردند موضوعی حساس و جدی است، کسی که مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی برعهده می گیرد باید از بسیاری از حقوق خود هم بگذرد اگر نمی تواند نباید مسئولیت بپذیرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: سئوال من این است که مسئولی که بیش از ۱۰۰ شرکت دارد و خودتان با خودتان قرارداد می بندید به چه علت در نظام مسئولیت می پذیرید به فعالیت اقتصادی خود بپردازید. برادر عزیز جناب عالی که اول انقلاب یک مهندس ساده بودید و الان ۱۰۰۰میلیارد ثروت دارید تقسیم بر ماه های بعد از انقلاب بکنید یعنی ماهی ۲ میلیارد درآمد داشته اید چرا در این نظام مسئولیت پذیرفته اید.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه اگی کسی در این نظام مسئولیت بپذیرد باید از حقوق خود بگذرد اظهار داشت:  این انقلاب برای مردم مستضعف و محروم است حضرت امام بارها فرمودند من یک موی کوخ نشین ها را به کاخ نشین ها نمی دهم، مسئولانی که می خواهند کار اقتصادی کنند، بروند در بخش خصوصی کار کنند، مسئولیت نپذیرند از رانت نظام استفاده نکنند. مسئولان نباید از امکانات و اموال نظام برای فعالیت های اقتصادی خود استفاده کنند، مردم از این موضوعات ناراحت هستند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان طرح خوبی است گفت:  اولا باید هرکس می خواهد در این نظام مسئولیتی بپذیرد فهرست اموالش را اعلام کند، این انقلاب، انقلاب پابرهنه هاست انقلاب مرفهین نیست اما مرفهین  بر کشور حاکم شده اند و  مدیریت این کشور را در دست دارند.

مسئولانی که با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مخالف هستند  در دام رفاه طلبی و تجمل گرایی افتاده اند

وی در مورد علت مخالفت برخی ارگان ها با طرح هایی که در مورد بررسی اموال مسئولان ارائه می شود، گفت:مسئولانی که با اینگونه طرح ها مخالف هستند  در دام رفاه طلبی و تجمل گرایی افتاده اند، وقتی که تجمل گرایی تبدیل به مانور بین مسئولان می شود، رقابت ها برای پیروزی در این مانور آغاز می شود، بنابر این باید مسئولان فهرست اموال خود را  اعلام کنند، در دنیای اطلاعات امروز بررسی این اموال کار سختی نیست.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه اگر ما مسیر را اصلاح نکنیم انقلاب به آفت خطرناکی دچار می شود گفت: ابن خلدون در کتاب مقدمه خود چند صد سال قبل نوشته است: زایل کننده عصبیت انقلابی رفاه و تجمل گرایی است.

سازشکاری، ارتجاع و انحراف از اصول نتیجه تجمل گرایی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: زمانی که  رفاه و تجمل گرایی بر مسئولان غالب می شود، مسئولان سازشکار شده  و از اصول عدول می کنند، بر انحرافات چشم می پوشند چون عِرق انقلابی ندارند. صفویه ای که روزی با شاه اسماعیل شروع می شود آخرش با افراد تجمل گرا و رفاه طلبی مثل شاه سلطان حسین مواجه می شود که وقتی دشمن اصفهان را تصرف می کند از کاخش خارج نمی شود و می گوید کشور بزرگ به چه دردی می خورد کشور هرچه کوچکتر باشد راحت تر اداره می شود.

وی تصریح کرد:طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جهت اصلاح مسیر مدیران این نظام است. ملت که بحمدالله هم در چارچوب نظام هستند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: به نظر بنده مسئولان زمانی از مردم عقب می افتند که اصول خود را فراموش کرده و از آن عدول کنند و سازشکار و مرتجع شوند.

نظر شما