شناسهٔ خبر: 144205 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تا به حال از مدیران زن فساد، تبانی یا اختلاس ندیده‌ام

آذری جهرمی وزیر ارتباطات : تا به حال یک زن که فساد کرده باشد، تبانی کرده باشد، اختلاس کرده باشد یا مشکلات اداری داشته باشد ندیده‌ام. حتما در حوزه مالی و اداری باید از ظرفیت زنان استفاده شود تا سلامت را به کار برگردانیم.

به گزارش «نماینده»، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان اظهارداشت: فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد بانوان هم نقش فعالی در اقتصاد کشور داشته و هم به وظایف مادرانه خود بپردازند. مهم‌ترین وظیفه ما این است که اعتماد به نفس بانوان را به آنها برگردانیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران عامل شرکت‌های موفق ما در حوزه ICT زن هستند و این موضوع در حال گسترش است.
وی گفت: تا به حال یک زن که فساد کرده باشد، تبانی کرده باشد، اختلاس کرده باشد یا مشکلات اداری داشته باشد ندیده‌ام. حتما در حوزه مالی و اداری باید از ظرفیت زنان استفاده شود تا سلامت را به کار برگردانیم.

جهرمی با بیان اینکه در کسب و کارهای مبتنی بر ICT موضوع جنسیت مطرح نیست، گفت : اگر در این چرخه زنان را نادیده بگیریم به این معنی است که ۵۰ درصد ظرفیت کشور را نادیده گرفتیم و این در صورتی است که استفاده از ظرفیت زنان یک ضرورت در کشور است.
وی با اعلام اینکه زنان موفقی در شرکت های حوزه ICT مشغول به فعالیت هستند، افزود : فعالیت در کسب و کارهای حوزه ICT به شکلی است که زنان در کنار فعالیت در این حوزه می توانند به وظایف مادرانه خود هم بپردازند.
وی با اشاره به اینکه موضوع توانمند سازی زنان در حوزه ICT در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است، افزود : نگاه رییس جمهوری و وعده های انتخاباتی ایشان که افزایش نقش زنان در مناصب مدیریتی بود، نه برای رفع مسئولیت که به صورت واقعی انجام می شود.

نظر شما