شناسهٔ خبر: 143477 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گفت‌وگوی رئیس‌جمهور در مسیر درستی اجرا شد

آشنا مشاور رئیس‌جمهور در مورد میزان رضایت مردم از گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی گفت: گفت‌وگو در مسیر درست و جهت درستی اجرا شد و فکر می‌کنم که تداوم آن، هم به شفاف‌سازی وضعیت کشور کمک کند.

به گزارش «نماینده»، با گذشت دو روز از گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم، افکار عمومی و رسانه‌ها همچنان به آن واکنش نشان می‌دهند. روزنامه‌های امروز(چهارشنبه)، برای دومین روز پیاپی تیتر یا عکس نخست خود را به آن اختصاص داده‌آند. برآورد کلّی این واکنش‌ها، حکایت از عدم اقناع مردم از سخنان دوشنبه‌شب روحانی دارد.

«جسارتاً به عقب برگردید»، «آلترناتیو روحانی»، «آنچه روحانی درباره اقتصاد نگفت»، «گفت‌وگویی که ۵ درصد را راضی کرد»، «آنچه نگفت و باید می‌گفت»؛ این‌ها تیتر برخی از روزنامه‌هایی است که رویکرد اصلاح‌طلبی-اعتدالی دارند و حامی دولت محسوب می‌شوند.

در این رابطه به سراغ فردی رفتیم که در جریان گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی، ظهور و بروز رسانه‌ای پررنگی داشت. آنچه پیش رو دارید گفت‌وگوی فارس با حسام‌الدین آشنا؛ مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری است.

 آیا بازخوردهای گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور را از جامعه دریافت کرده‌اید؟ واکنش‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قاعدتاً باید نظرسنجی‌های رسمی انجام شود. در این مورد، هم صداوسیما کار خواهد کرد و هم نهادهای ذی‌ربط.

برآورد شخصی شما چیست؟ به نظر شما آیا مردم از این گفت‌وگو اقناع شدند و نیازهای آنان پاسخ داده شد؟

این گفت‌وگو در مسیر درست و جهت درستی اجرا شد و فکر می‌کنم که تداوم آن، هم به شفاف‌سازی وضعیت کشور کمک کند و هم مسائلی که مردم نیاز دارند از آن اطلاع پیدا کنند.

 امروز بسیاری از روزنامه‌های حامی دولت که رویکرد اصلاح‌طلبی-اعتدالی دارند واکنش‌های چندان مثبتی نسبت به این گفت‌وگو نشان نداده‌آند؛ به عنوان مثال از تیتر  «گفت‌وگویی که ۵ درصد را راضی کرد» استفاده کرده‌اند. آیا شما این را قبول دارید؟

فکر می‌کنم گفت‌وگو با مردم ضروری است و کلّ نظام احتیاج دارند که با مردم صحبت کنند. امیدواریم همه افرادی که نظر مردم برایشان مهمّ است و مردم هم نظر آنها برایشان مهمّ است به گفت‌وگو با مردم ادامه دهند.

شما قبول ندارید تعداد کمی از مردم از این گفت‌وگو راضی شدند؟

تا نظرسنجی‌های معتبر غیر اینترنتی انجام نشود قضاوت‌ها، «سطحی» و «زودهنگام» خواهد بود.

آیا برای گفت‌وگوهای تلویزیونی آینده، رویکرد خاصی را مدنظر دارید؟

مهمّ جمع‌آوری سؤالات و ابهامات و مسائل اجتماعی از سطح جامعه و منعکس کردن آن به ریاست محترم جمهور برای توضیح دادن است. این یک بخش کار است. بخش دوم کار، به دست آوردن برنامه‌هایی که دولت برای اداره جامعه دارد و ارائه آنها به مردم است.

نظر شما