شناسهٔ خبر: 143412 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

پیشنهاد ردیف بودجه مستقلی از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با ریزگردها داده نشده بود

شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که پیشنهاد ردیف بودجه خاص و مستقلی از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با ریزگردها از سوی دولت داده نشده است، گفت: دریافت بودجه از این صندوق نیازمند مراحلی است.

به گزارش «نماینده»، علی‌محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که پیشنهاد ردیف بودجه خاص و مستقلی از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با ریز گردها داده نشده و دولت سرفصل‌های مشخصی برای ریزگردها در این پیشنهاد نداشته است، گفت: دریافت این بودجه از صندوق ذخیره ارزی مراحل خودش را طی می‌کند.

وی افزود: برای ریزگردها در بخش مالچ پاشی حدود 400 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است که در کنترل و تثبیت کانون ریز گردها می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

شاعری اظهار داشت: این اعتبار در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار می‌گیرد و به تشخیص سازمان جنگل‌ها تخصیص اعتبارات به استان ها انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی از دیگر اقدامات پیش بینی شده است، گفت: این مساله در حال طی مراحل قانونی خودش است و پس‌ازآن اعتبارات پیش‌بینی‌شده به تصویب نمایندگان می رسد.

وی افزود: انجام عملیات آبخیزداری، توسعه جنگل‌کاری و احیای تالاب در لایحه بودجه برای مقابله با ریز گردها پیش‌بینی‌شده و با تصویب در مجلس قدم بزرگی در این زمینه برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما