شناسهٔ خبر: 143275 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

سردار سلیمانی:

قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریمی امریکا افتخار و به سبب دفاع ایشان از نظام است/کاش آن نادان بجای پرچم، من را ۱۰ بار آتش می‌زد

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریمی آمریکا یک افتخار است و به سبب دفاع ایشان از نظام است؛ هجمه‌هایی که نادانان در داخل و خارج به ایشان نیز می‌برند مؤید همین موضوع است.

به گزارش «نماینده»، سردار قاسم سلیمانی روز شنبه بیست و سوم دی ماه طی سخنانی در هجدهمین نشست عمومی «بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی «با قدردانی از دست‌اندرکاران تشکیل این جلسه معنوی، اظهار کرد: در سالروز عملیات کربلای ۵ قرار داریم؛ این عملیات یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین عملیات ما در دوران دفاع مقدس بود.

رزمندگان دوران دفاع مقدس الگوهای رزمندگان جبهه مقاومت هستند
وی ادامه داد: دفاع مقدس در میان همه دفاع‌ها و جهادهایی که بعد از آن شکل گرفت سرآمد بود و رزمندگان دفاع مقدس اسوه و الگو بودند و اکنون نیز که جبهه مقاومت در سطح منطقه وسعت یافته است کماکان رزمندگان دوران دفاع مقدس اسوه‌ها و الگوهای رزمندگان جبهه مقاومت هستند.

نورانیت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلی است
سردار سلیمانی با اشاره به تأثیرگذاری دوران دفاع مقدس بر جهاد و دفاع در عرصه‌ها و جبهه‌های بعدی و مشابهت این امر با تأثیرگذاری انقلاب اسلامی و پایه‌گذاری اولیه آن توسط امام راحل تصریح کرد: نورانیت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلی است و مقام معظم رهبری در همه بیاناتشان از امام راحل به شکل عجیبی یاد می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: امام امروز جامعه ما یعنی مقام معظم رهبری یک جمله خاصی در مورد امام راحل دارند که می‌فرمایند امام راحل بعد از حضرات معصومین سلام الله علیها بی‌نظیر بودند و این کلام مقام معظم رهبری کلام بسیار بزرگی است؛ یا ایشان در جمله‌ای دیگر فرمودند «این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته‌شده نیست».

وی با بیان اینکه دفاع مقدس هم درخششی مشابه پایه‌گذاری انقلاب اسلامی توسط امام راحل را دارد، گفت: در جریان عملیات کربلای ۵ من با لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در غرب کانال ماهیگیری بودم و برادر مرتضی قربانی هم با لشکر ۲۵ کربلا حضور داشتند؛ صحنه‌های عجیبی بود؛ در این عملیات در هر متری برای دفاع از کشور شهید دادیم.

سردار سلیمانی افزود: من وقتی صحنه نابخردانه آن نادان در آتش‌زدن پرچم ایران را دیدم خیلی دلم سوخت؛ گفتم‌ ای کاش به‌جای پرچم من را (نه تصویر من را) بلکه من را ده بار آتش می‌زدند؛ چرا که ما برای سرافرازی این پرچم در هر قله‌ای ده شهید داده‌ایم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه دفاع مقدس مکمل انقلاب بود، تصریح کرد: کاربرد کلمه «مقدس» در مورد جنگ ۸ ساله به دلیل شکل‌گیری و وقوع اتفاقات آن است که منشأ آن‌ها اخلاص بود و موجب شد تحول عظیمی در صحنه مقاومت ایجاد شود که نمونه آن همین جنگ متحیرکننده‌ای است که شکست در آن می‌توانست تاریخ منطقه و مسیر دنیا را عوض کند و در زمره خطرناک‌ترین حوادث بود.

وی افزود: در این حادثه گروه‌های تکفیری چه با نام داعش و چه بانام‌های دیگر، ترسناک‌تر از هر گروه دیگری ظاهر شدند؛ آن‌ها نزدیک به ۷ هزار انتحاری در درون خود داشتند؛ آن‌ها انتحاری اعتقادی بودند؛ بعضی‌ها می‌گویند آن‌ها را شست‌و شوی مغزی داده بودند و یا دارویی به آن‌ها خورانده بودند؛ نه، اینگونه نیست؛ در تاریخ هم مواردی مشابه وجود دارد؛ وقتی جنگ‌های «جمل» و «نهروان» را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که چه لجاجت‌هایی دربرابر قرآن ناطق علی(ع) وجود داشت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تمام دنیا مدیون پیروزی فرزندان این ملت و پیروزی تشیع بر جریان تکفیری‌هاست، اظهار کرد: منشأ این پیروزی‌ها و این تحولات، انسان بود؛ بصیرت فقط بُعد سیاسی ندارد اگر فردی دارای پایه اعتقادی ضعیف باشد هر حرکت سیاسی او را زمین‌گیر می‌کند. اما آن‌هایی که پایه‌های اعتقادی قوی دارند، نمی‌لرزند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه‌ها گاهی آنقدر نامشخص هستند که انسان به سادگی تشخیص نمی‌دهد و ناخودآگاه در دام فتنه می‌افتد، گفت: منشأ همه این پیروزی‌ها و غلبه بر توطئه‌ها، بصیرت انسان‌هایی مانند شهید نوروزی بود که امروز شما در سالگرد شهادت این بزرگوار جلسه خود را با نام او برگزار کرده‌اید.

وی با بیان اینکه انسان قابلیت این را دارد که جام جهان‌نمای خداوند شود، تصریح کرد: در زمانه ما خطوط روشن است؛ شاید حجتی که دیروز بر بزرگان ما بود، امروز حتی بر افراد عادی جامعه هم نیست؛ امروز دوست و دشمن مشخص است و جبهه حق و باطل به‌خوبی نمایان شده است.

سردار سلیمانی با اشاره به ایثار و فداکاری مدافعان حرم در جبهه‌های حق علیه باطل گفت: انسان اقداماتی را از این مدافعان حرم چه در سوریه و چه در عراق می‌دید که ناخودآگاه می‌خواست خود را به زمین بکشاند و پای خالقان این اقدامات را ببوسد.


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در عراق پدر مدافع حرمی را دیدم که پسرش شهید شد، اما حاضر نشد جبهه دفاع از حرم و نبرد با دشمنان را ترک کند و در تشییع پیکر مطهر فرزندش شرکت جوید.

وی افزود: در داخل کشور ما نیز مدافعان حرم اغلب داوطلبانه اعزام شدند و در این رابطه تبلیغات حاکمیتی نشد و رسانه‌ها و دولت ما خیلی به این موضوع نپرداختند، اما افراد زیادی از نوجوان تا پیرمرد با اصرار و التماس توانستند از خانواده و وابستگان خود رضایتنامه بگیرند تا کسی مانع آن‌ها نشود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بصیرت به معنای تشخیص دقیق است، گفت: ما چه تصوری برای خود در نظر گرفته‌ایم، آیا می‌خواهیم عمرمان را فدای راه حق کنیم یا در جهت باطل بهره ببریم؟ برنده کسی است که راه حق را انتخاب می‌کند و همه چیز خود را فدای این راه می‌کند؛ هم شهدای دیروز و هم شهدای امروز ما این کار را کردند و پیروزی‌های بزرگی را برای اسلام، تشیع، نظام، ملت و حتی جهان به ارمغان آورده‌اند.

وی ادامه داد: در عملیات بدر حتی از رودخانه دجله هم عبور کردیم و شهید باکری در آن طرف دجله شهید شد؛ فکر می‌کردم که اگر جنگ با این سرعت به پیروزی تبدیل می شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ چقدر آن‌وقت دعا می‌کردیم و چقدر مادران شهدا دعا می‌کردند تا ما پیروز شویم و امام(ره) نیز این پیروزی و رسیدن به قدس از کربلا را برای ما ترسیم کرده بود؛ اما آن روز آن پیروزی اتفاق نیفتاد و این در حالی بود که این موضوع دعای اجابت‌شده‌ای نبود؛ چرا که نمی‌شود خداوند دعاهای این انسان‌های دلسوخته و مخلص را نپذیرد.

سردار سلیمانی گفت: من می‌گویم اگر خداوند ما را در کربلای ۵ به بغداد می‌رساند ممکن بود مانند دادن یک تکه گوشت به دست طفلی باشد که او را خفه می‌کند؛ اما خداوند وقتی به ما این پیروزی را عنایت فرمود که امکان هضم آن را داشتیم. دیدیم که خداوند چگونه دعاهای دلسوختگان ما را در صحنه عراق محقق گرداند و چگونه صدام را ذلیلانه مجازات کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه هیچ منبع بصیرتی بالاتر از وصیتنامه امام(ره) نیست اظهار کرد: فردی وقتی انسانی را دوست دارد در عمل به وصیت او اهتمام می‌ورزد. امیرالمؤمنین علی (ع) وصیتنامه بلندی خطاب به امام مجتبی (ع) دارد که دستورالعمل تربیتی است و ما به‌عنوان شیعه از آن غافل هستیم و یا نامه امیرالمؤمنین به مالک‌اشتر به‌عنوان فرمانروای مصر یک سند حکومت داری است که چنانچه ما آن را نصب‌العین خود کرده بودیم امروز جامعه ما به‌گونه‌ای دیگر بود.

وی ادامه داد: خیلی کار خوبی بود که نامه امیرالمؤمینن به مالک‌اشتر را به‌عنوان سند در سازمان ملل ثبت کردیم، اما این اهتمام را نداشتیم که این نامه را سند جاری حکومتداری کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به وصایای امام(ره) و شهدا گفت: امام(ره) در وصیت‌نامه خود ما را به مسئله انقلاب و حفظ انقلاب و آفت‌های انقلاب توجه جدی می‌دهند و این مسئله چه در بُعد تربیتی و چه در بُعد حکومتداری برای کشورمان بسیار مهم است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به موضوع اقتدار نظام در ابعاد بیرونی و داخلی گفت: اقتدار نظام در بُعد بیرونی به بهترین وجه محقق شده است؛ امروز ما بسیاری از توطئه‌های دشمنان را به سبب رهبری حکیمانه رهبرمان شکست داده‌ایم و من باید تأکید کنم که دلیل حقیقی این پیروزی‌ها و آن چیزی که نقش محوری و اساسی در این پیروزی‌ها داشت بدون گفتارهای تشریفاتی، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بود.

وی گفت: ما به‌خاطر یک جریان به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه حمایت ما از مردم فلسطین به سبب انجام وظیفه دینی و انقلابی و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به پیروزی محور مقاومت در جبهه سوریه و اهمیت بالای این پیروزی گفت: تصور پیروزی در سوریه با هیچ حادثه‌ای قابل مقایسه نبود؛ هم از حیث بزرگی توطئه و هم از حیث کسانی که در پشت این توطئه قرار گرفته بودند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه گاهی آدم‌های بزرگ ما حرف‌های خطاآلود استراتژیک می‌زنند تصریح کرد: می‌گویند ما چرا در سوریه نبرد کردیم؟ خب، به این سبب که یک رژیم گمراه و گستاخی همچون رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای و با اتخاذ استراتژی جنگ پیش‌دستانه، هر توانایی را قبل از فعلیت یافتن نابود و بمباران می‌کند؛ اما امروز جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار در برابر چنین رژیمی ایستاده است و دلیل آن علاوه بر سربازان نژادی خود در درون کشور، سربازان دیگری هستند که در نقاط دیگر، این دشمن را متوقف کرده‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه گلوله برفی گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه شکل گرفت و با اشغال ۷۰ درصد از خاک این کشور به عراق نیز رسیدند و تا نزدیکی بغداد پیش رفتند و تبدیل به بهمن و هیولا شدند، گفت: یک زلزله ۵ ریشتری، یک شبِ تهران را به هم می‌ریزد؛ خب تصور کنید داعش وارد کشور ما می‌شد؛ این چه عقلی است؟

وی ادامه داد: روزی در بغداد فردی با من تماس گرفت و گفت فلانی آیا شما به فکر بصره هستید؟ در نزدیک بصره ۱۰۰ نفر از اعضای داعش حضور دارند؛ من خطاب به آن فرد گفتم که بصره بیش از ۲ میلیون جمعیت دارد؛ بنابراین خوف جامعه را فرو می‌ریزاند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پیروزی محور مقاومت بر جریانات تروریستی تکفیری در عراق و سوریه هم برای همه مردم جهان و منطقه و هم برای مردم خودمان بود، گفت: اگر آن فداکاری‌ها نمی‌شد، امروز در خیابان‌های ما چه اتفاقاتی می‌افتاد؟ من صحنه‌های عجیب زیادی دیدم از آنچه در سنجار گذشت تا اتفاقاتی که درمناطق دیگر افتاد؛ ۲ هزار جوان بیگناه را در نزدیکی یک رودخانه در یک روز سربریدند، خب اگر این هیولا به ایران می‌رسید چه بلایی سر این کشور می‌آمد؟ در هر حال خداوند ما را پیروز گرداند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خنثی شدن ارحاب ساخته شده به دست امریکا توسط جمهوری اسلامی را مهم‌ترین دستاورد سیاست خارجی کشور دانست و گفت: با پیروزی محور مقاومت بر گروه‌های تروریستی و تکفیری، جهان نفس کشید و این پیروزی از لحاظ انسانی قابل قیمت‌گذاری نیست؛ کسانی که به لحاظ انسانی برای یک حادثه شمع روشن می‌کنند آیا نمی‌دیدند در بازارهای عراق کامیونی از مواد منفجره می‌ترکید و زنان و مردان بسیاری را می‌کشت؟ چرا توجه نمی‌کنید چرا می‌گذارید مردمان دچار تصورات دیگری شوند. این خیانت است.

وی تأکید کرد: به هر ترتیب ما در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌های دشمنان را شکست داده‌ایم و به لطف خداوند شکست می‌دهیم؛ امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری وسعت یافته است.

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به بُعد اقتدار داخلی نظام که دارای وجوه متعددی است اظهار کرد: برای جلوه‌گر شدن اقتدار داخلی نظام نیاز به تلاش و مجاهدت و فداکاری و وقف عمر است؛ امروز این جمع که حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است باید جزو انقلابی‌ترین جریانات دستگاه قضایی باشد. کسی که بُعد دینی‌اش قوی نباشد چگونه می‌خواهد حفاظت کند؟ چرا جنگ ما را «مقدس» می‌نامند؟ چون باکری و خرازی و زین‌الدین مقدس بودند؛ اگر این‌ها مقدس نبودند جنگ، «مقدس» نمی‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این ساختار اثرگذار شویم باید از خودمان عبور کنیم؛ اگر عبور کردیم مانند شهدا می‌شویم؛ شهدای ما چرا این پیروزی‌ها را به وجود آوردند؟ چون خود را در خود حل کردند.

وی تصریح کرد: اگر از من تعریف کردند و گفتند «مالک‌اشتر» و من باورم شد؛ سقوط می‌کنم، اما اگر در درون خودم ذلیل شدم خداوند مرا بزرگ می‌گرداند.

سردار سلیمانی افزود: بنابراین برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم و چنانچه عمرمان را وقف کردیم دیگر غافل نمی‌شویم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به مشخص بودن «منزه بودن و پاکی مقام معظم رهبری» گفت: همان‌طور که دیروز دشمنان امام(ره) نتوانستند در موضوعی امام(ره) را مذمت کنند امروز هم در همین حوادث و حوادثی که اتفاق می‌افتد حتی آدم‌های مریض هم نمی‌توانند مقام معظم رهبری را در موضوعی مذمت کنند.

وی با اشاره به تأثیر بزرگ مقام معظم رهبری در ایجاد اقتدار برای کشور بیان داشت: وقتی رهبران کشورها به ملاقات رهبر ما می‌آیند، بیان، بینش و دوراندیشی مقام معظم رهبری بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد و برداشت آن‌ها از رهبر ما به اقتدار ما در همه سطوح می‌افزاید.

سردار سلیمانی گفت: این در حالی است که امروز رئیس جمهور امریکا که به لحاظ ذخیره ارزی بزرگترین و قدرتمندترین کشور است، یک کاباره‌دار است. زمانی یکی از مقامات کشورها نزد «ملک‌عبدالله» پادشاه سعودی رفته بود و پس از آن با «ملک سلمان» دیدار کرده بود. این فرد بعد از آن دیدارها گفت که یک ساعت نشستم و نفهمیدم آن‌ها چه می‌گویند.
 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به تأثیر دلبستگی و حمایت ملت از نظام در اقتدار درونی کشور گفت: رفتار و گفتار و قضاوت و حمایت و وعده‌هایی که مسئولان به مردم می‌دهند و میزان رضایتمندی مردم یک وجه مهم اقتدار نظام است. این جمله امام که فرمود «ملت ایران که جانم فدای آنهاست» جمله خیلی بزرگی است؛ امام(ره) اهل غلو نبود. انصافاً این حوادث را ببینید؛ ببینید ما چطور ظرفمان کم است، اما مردم مانند موج علی‌رغم بی‌محبتی‌ها می‌آیند؛ اینهمه شهید دادند، اما یک سوال نکردند؛ این سرمایه بزرگی است و منشأ اقتدار ما است.

وی در ادامه خطاب به حضار گفت: شما قبل از آنکه از قاضی مراقبت کنید از متقاضی مراقبت کنید و ببینید با او چه برخوردی صورت می‌گیرد؛ اگر ما فردی را با یک دید مثبت از محکمه قضایی حکومت اسلامی برگردانیم، بسیار اثرگذار است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تأکید کرد: چنانچه قدرت نظام ما در خدمت به مردم در ابعاد قضایی و اقتصادی تقویت شود اگر هم همه دنیا علیه ما توطئه کند نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند چرا که آنگاه ایران ۸۰ میلیون سرباز خواهد داشت.

وی گفت: شما به‌عنوان مراقبین در قوه با اهمیت قضائیه که اثر جدی بر اقتدار کشور و رضایتمندی مردم دارد، نقش حساس و مهمی دارید.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریمی آمریکا یک افتخار است و به سبب دفاع ایشان از نظام است. همچنین هجمه‌هایی که نادانان در داخل و خارج به ایشان نیز می‌برند مؤید همین موضوع است.

 به گزارش میزان در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین خطیب رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه با اهدای لوح تقدیری از خانواده معظم شهید مدافع حرم مهدی نوروزی تجلیل کرد.
همچنین در این مراسم دکتر ذبیح الله خدائیان معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه و حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه حضور داشتند.

نظر شما