شناسهٔ خبر: 143200 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کشورهای اسلامی کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند/ تمامی کشورها به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشند

نبیه بری رئیس مجلس لبنان از کشورهای اسلامی خواست کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

به گزارش «نماینده»، نبیه بری رئیس مجلس لبنان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که امروز سه‌شنبه در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است نقش کشورمان در مبارزه با تروریسم را جدی توصیف کرد و از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه قدردانی کرد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان یادآور شد: دهها تن از هموطنان لبنانی ما در مبارزه با این رژیم به شهادت رسیدند.

رئیس مجلس لبنان با اشاره به کنفرانس حمایت از فلسطین که در سال ۲۰۰۷ برگزار شد گفت: در آن کنفرانس درباره تغییر پایتخت در سرزمین‌های اشغالی مباحثی مطرح شد و موضع محکمی اتخاذ گردید زیرا قدس باید برای همیشه پایتخت فلسطین باشد.

بری ادامه داد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند هویت اعراب و مسلمانان را در سرزمین‌های اشغالی از آنها گرفته و ضمن کوچ دادن آنها، فلسطینیان را بی‌هویت کند که باید جلوی این اقدام ایستاد.

رئیس مجلس لبنان با اشاره به مصوبه رژیم صهیونیستی هرگونه دست‌اندازی به قدس شریف را محکوم کرد و خواستار مقابله امت اسلامی با آن شد.

وی از جدل میان کشورهای عربی انتقاد کرد و خواستار این شد که کشورهای عربی با وحدت از فلسطین حمایت کنند.

بری با بیان اینکه فلسطینی‌ها به دلیل اشغال و یهودی‌سازی در حال از دست دادن تمام دارایی‌های خود هستند اظهار داشت: ما ملت‌های عربی و اسلامی علی‌رغم تظاهرات و راهپیمایی‌ها از دفاع از امت فلسطین تاکید داریم باید این روند متوقف شود و همچنین بر لزوم اقدام عملی در قبال اقدامات وقیحانه رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنیم.

بری در عین حال تاکید کرد که تا کنون تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی شکست خورده و مقاومت پیروز بوده است.

وی از تمامی اعراب و مسلمانان خواست ضمن دعا برای فلسطینی‌ها اقدام عملی نیز در این رابطه انجام دهند و در همین زمینه گفت: نباید برای این چالش فقط دعا کنیم بلکه باید اقدامات عملی نیز انجام بدهیم.

رئیس مجلس لبنان خواستار انتقال و تقویت سفارت‌های کشورهای اسلامی به قدس شد و در ادامه گفت: تحریم کالاهای صهیونیستی و توقف مذاکرات برای عادی‌سازی روابط با این رژیم و همچنین محکومیت شهرک‌سازی باید در دستور کار کشورهای اسلامی قرار گیرد.

بری از مجالس کشورهای اسلامی خواست تا دولت‌های متبوعشان را ملزم کنند در قبال انتقال پایتخت به قدس موضعی اتخاذ شود.

وی خواستار توقف محاصره غزه شد و از کشورهای اسلامی خواست تا تمامی اقدامات لازم را برای حمایت از فلسطین انجام دهند.

رئیس مجلس لبنان در بخش پایانی اظهارات خود به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و افزود: شکست ا ین توافق دامنگیر جهان خواهد شد به همین دلیل من از تمامی کشورها می‌خواهم به توافق پایبند باشند.

نظر شما