شناسهٔ خبر: 142589 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اختصاص بیشترین سهم اشتغال فراگیر به استان های محروم کشور

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیشترین سهم اشتغال فراگیر در کشور به استان های محروم و کمتر توسعه یافته که با توسعه نابرابر مواجه شدند، اختصاص می یابد.

به گزارش «نماینده»، علی ربیعی امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سقز گفت: سفرهای استانی ما موجب شناخت بیشتر مناطق مختلف کشور و روحیه و انگیزه گرفتن زیادتر برای انجام خدمت به مردم می شود.

وی اضافه کرد: در سفرهایی که به شهرهای مختلف کشور می کنیم ۷۰ درصد مباحثی که مطرح می شود یکسان است و ۳۰ درصد هم مربوط به مسائل خاص منطقه است.

وی با بیان اینکه برش شهرستانی و روستایی طرح اشتغال مشخص شده است، عنوان کرد: برنامه ریزی برای گسترش و تقویت تعاونی های مرزی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کانون رشد و توسعه اگر از خود سقز ایجاد نشود بی شک شرکت های دیگر زیاد تمایل برای حضور نخواهند داشت.

ربیعی بیان کرد:  سرمایه گذار وقتی پویایی و حرکت را در منطقه ای ببیند خود خواهان سرمایه گذاری در چنین جایی خواهد شد.

وی بر تشکیل جوامع محلی روستایی در این شهرستان تاکید کرد و گفت:  سقز دارای فرهنگ کهن و قدیمی ومرکز کار و تلاش و مهد روشنفکری منطقه بوده است.

این عضور کابینه دولت دوزادهم با اشاره به اینکه فرصت های خوبی چون مرز در این منطقه وجود دارد، بیان کرد:  در سرشیو اگر بازارچه سیف شکل گیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وزیر تعاون بر پیوستگی مرز با کشاورزی تاکید کرد و افزود: محصولات کشاورزی می تواتد کانون توسعه در شهرستان سقز شود و این فقط مختص صنعت نیست.

ربیعی بیان کرد: چون متولدین دهه ۶۰ در دولت دکتر روحانی وارد بازار کار شد نیروی کار در کشور اینگونه زیاد و نیاز به کار هم افزایش یافت.

وی عنوان کرد: بیشترین سهم اشتغال فراگیر در کشور به استان های محروم و کمتر توسعه یافته که با توسعه نابرابر مواجه شدند، اختصاص می یابد.

علی ربیعی اظهار داشت: در بودجه کشور، نگاه ویژه به کردستان بیشتر از سایر استان ها دیده می شود.

نظر شما