شناسهٔ خبر: 142565 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کار هفتگی معلولان ۱۰ ساعت کاهش می‌یابد

مجلس مجلس دستگاه‌های مشمول را مکلف کرد ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت‌‏های شدید و خیلی شدید را حداکثر ۱۰ ساعت کاهش دهند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۶ دی در ادامه بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مواد ۲۸ و ۲۹ آن را که مربوط به معیشت و حمایت‌های اداری و استخدامی آن ها بود به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۲۸ دولت مکلف شد کمک‌هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند.

همچنین بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان) از تسهیلات مقرر در قانون خدمت نیمه‌وقت بانوان (مصوب ۱۰ آذر سال ۶۲) و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با استفاده از حقوق و مزایای کامل بهره‌مند خواهند شد.

به علاوه کارمندان مرد دارای همسر معلول یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان) با یک‌چهارم کسر ساعات کار هفتگی، از حقوق و مزایای کامل استفاده خواهند کرد.

بنابر این گزارش، مجلس در ماده ۲۹ این لایحه، دستگاههای مشمول را مکلف کرد که ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید را حداکثر ۱۰ ساعت کاهش دهند.

نظر شما