شناسهٔ خبر: 142517 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برگزاری جلسه با مدیران مترو درباره مدیریت بحران

علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از برگزاری جلساتی با مدیران مترو در روزهای آتی خبر داد و گفت: باید مشخص شود متروها در زمان وقوع بحران توانایی انجام چه اقداماتی را دارند.

به گزارش «نماینده»، محمد علیخانی درباره عملکرد متروها در هنگام وقوع بحران، عنوان کرد: نوع و چگونگی عملکرد متروها در زمان وقوع بحران، نکاتی هستند که حتما در جلسات آتی شورای شهر با مدیران مترو جلسه خواهیم گذاشت و نظرات کارشناسی را شنیده و آنها را جمع بندی می کنیم تا مشخص شود مترو در شرایط بحران چه وظایفی بر عهده دارد و چه اقداماتی می تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: می توان در زمان وقوع بحران، متروها را به چشم محلی برای اسکان و استفاده مردم مورد توجه قرار داد. زیرا در تمام دنیا، هنگام وقوع سیل، زلزله، جنگ و... سازه های مترو امن ترین پناهگاه های مورد استفاده شهروندان هستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در ۱۰۰ روز آغاز به کار شورای شهر پنجم تاکنون بحثی در این باره نداشتیم. اما حتما باید در این زمینه با مسئولین مترو نشست برگزار کنیم و با کار کارشناسی و بررسی بیشتر در این زمینه اظهار نظر کنیم. زیرا وضعیت مترو در طول روز  و زمان مسافرگیری شرایطی کاملا متفاوت با شب و زمان وقوع بحران دارد.

نظر شما