شناسهٔ خبر: 142508 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موضع گیری یک فعال رسانه ای درباره راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

کیوسک‌ روزنامه فروشی 43 مدیر مسئول افکارنیوز با اشاره به طرح سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات توسط حسین انتظامی گفت: این سامانه موضوعی جدی و مفید برای شفاف شدن وضعیت دستگاه‌های کشور بوده که وی توانست آن را اجرایی کند.

به گزارش «نماینده»، مصطفی حسینی با اشاره به خداحافظی حسین انتظامی از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظامی جزو آن دسته از مدیران دولتی بود که خط اعتدال را به معنای واقعی در حوزه مهم رسانه رعایت کرد.

وی افزود: حسین انتظامی توانست به دور از سلیقه‌های سیاسی و حزبی در جهت امور رسانه‌ها و مطبوعات گام‌های موثری بردارد و به همه رسانه‌ها اعم از اصلاح طلب و اصولگرا نگاه یکسانی داشته باشد.

مدیرمسئول افکارنیوز افزود: یکی از خدمات مهم در دوره مسئولیت حسین انتظامی موضوع بیمه خبرنگاران بود، موضوعی که سالیان سال مورد بی‌مهری‌های دولتی قرار گرفته بود اما در دوران مدیریت وی این مساله به خوبی به سرانجام رسید.

حسینی تصریح کرد: عدم اعطای مجوز رسانه به دولت و دولتی‌ها نیز از موضوعات بسیار مهم در کارنامه حسین انتظامی بود؛ این مشی مهم به این دلیل انجام شد که وی سالیان سال در عرصه رسانه کشور فعال بوده و توان رقابتی رسانه‌ها را در نظر داشت و به نظر می‌رسد همین مشی باید مورد توجه معاون بعدی مطبوعات نیز قرار گیرد.

وی افزود: دولت نباید به شکل انحصاری رسانه‌ها را در اختیار داشته باشد بلکه پویایی رسانه‌های خصوصی می‌تواند زمینه شکوفایی در عرصه اطلاع رسانی باشد.

مدیر مسئول افکارنیوز با اشاره به طرح سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات خاطر نشان کرد: این سامانه موضوعی جدی و مفید برای شفاف شدن وضعیت دستگاه‌های کشور بوده که وی توانست آن را اجرایی کند.

وی ادامه داد: اینکه مردم و رسانه‌ها بدانند تا چه میزان کدام دستگاه پاسخگوی مطالبات بوده موضوع بسیار مهمی است که باید ادامه پیدا کند.

حسینی در پایان حذف مالیات بر ارزش افزوده آگهی‌های مطبوعاتی را نیز گام مهمی برای حمایت از رسانه‌ها برشمرد و بیان داشت: موضوع مهم دیگری که در زمان انتظامی انجام شد موضوع مالیات بر ارزش افزوده آگهی‌های مطبوعاتی بود که حذف شد این مهم باعث تقویت رسانه‌های خصوصی و به بالا بردن توان مالی رسانه‌ها منجر شد.

نظر شما