شناسهٔ خبر: 142414 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کواکبیان: اصلاح طلبان از دولت روحانی سر خورده‌اند

کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان از دولت روحانی سر خورده اند، گفت: اگر اصلاح طلبان پای کار نباشند مشارکت پایین می آیند.

به گزارش «نماینده»، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری صبح امروز (پنجشنبه) در هفتمین کنگره حزب اسلامی کار در مجتمع نشاط با طرح این پرسش که چرا زمام داران ما تن به حزب نمی دهند، اظهار داشت: اگر ما معتقدم ۱۴۰۴ می خواهیم کشور اول منطقه شویم باید کشور را حزبی اداره کنیم.

وی افزود: ۱۵۸ نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس با ما عکس یادگاری گرفتند اما امروز زنبیلشان جای دیگر است.
به اعتقاد دبیرکل حزب مردم سالاری، وجود فساد سیستماتیک در کشور به دلیل عدم حضور حزب است چرا که نبود احزاب سبب عدم پایش و رصد یکدیگر می شود.

کواکبیان با تاکید بر اینکه دموکراسی بدون حزب معنا ندارد، گفت: امروز حزب قوی در کشورهای همسایه ما وجود دارد و اگر ما بحث را به سمت احزاب نبریم باز یکی مثل احمدی نژاد موج ایجاد می کند و ۸ سال کشور آ به زحمت می اندازد.

وی با اشاره به اعلام رییس جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: روز ولادت پیامبر بیت المقدس را به صهیونیست تقدیم می کنند بنابراین فکر نمی کنم ترامپ دیوانه هست خودش را به دیوانه زده است و ما باید در این شرایط وحدت خود را حفظ کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری ضمن پیشنهاد طرح پارلمان اصلاحات اظهار کرد: از آقای کمالی می خواهم که مجری طرح پارلمان اصلاحات شود و احزاب پایه اصلی باشند و کنگره عظیم پارلمان اصلاحات برگزار شود.
وی در ادامه با بیان اینکه هفته گذشته این طرح را با رییس دولت اصلاحات در میان گذاشتم، گفت: در این دیدار جزئیات این طرح را برای وی شرح دادم.

کواکبیان در ادامه با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان از دولت روحانی سر خورده اند، گفت: اگر اصلاح طلبان پای کار نباشند مشارکت پایین می آیند.

کواکبیان درباره یارانه احزب خاطرنشان کرد: ما در بودجه ۹۶، ۴ میلیارد تومان بودجه برای احزاب ردیف اختصاص گرفت و این مبلغ برای بودجه ۹۷، ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون درنظرگرفتن گرفته است اما یک ریال از بودجه به احزاب در سال ۹۶ واریز نشده است.

نظر شما