شناسهٔ خبر: 142378 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ماجرای درگیری لفظی نمایندگان با کلانتری به روایت شاهد عینی

عیسی کلانتری ماینده ایذه در مجلس جزئیات جلسه نمایندگان خوزستان با جهانگیری، برخی وزرا و رئیس سازمان محیط زیست را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس سازمان محیط زیست مسائل محیط زیستی را سیاسی کرده است، اظهار داشت: آقای کلانتری بحث‌های کارشناسی حداقلی که در موضوعات محیط زیستی وجود داشت را رها کرده و با نگاه سیاسی به بسیاری از جاهایی که نباید مجوز می‌دهد و به جاهایی که باید مجوز بدهد، مجوز نمی‌دهد.

وی افزود: به نظر بنده آقای کلانتری آمده که محیط زیست ایران را در جهت منافع سیاسی، گروهی، سازمانی و یا استان‌های خاصی ببرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک به نامه محرمانه کلانتری به جهانگیری اشاره کرد و گفت: آقای کلانتری در این نامه صحبت‌های غیر کارشناسی را مطرح کرده بود مبنی بر اینکه خوزستان کمبود آب نداشته و نیاز به آب ندارد لذا می‌توان آب کارون را به استان‌ها و شهرهای دیگر منتقل کرد.

خادمی با تاکید بر اینکه بسیاری از شهرها و روستاهای استان خوزستان دچار کمبود آب آشامیدنی هستند، ادامه داد: تاکنون نوشتن چنین نامه‌ای آن هم از سوی یک مسئول محیط زیستی سابقه نداشته است.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته(دوشنبه ۲۰ آذر) شورای اداری استان با حضور جهانگیری، اردکانیان و حجتی و نمایندگان خوزستان که خود او نیز حضور داشته است، خاطرنشان کرد: پس از ورود کلانتری به جلسه نمایندگان خوزستان از وی سوال کردند که شما براساس چه استدلالی این نامه را نوشتید که وی گفت این نظر بنده است.


نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ادامه داد: نمایندگان عنوان کردند زمانی که شما به عنوان رئیس سازمان محیط زیست بدون هیچ استدلالی نامه محرامانه‌ای را می‌نویسید، فرض بر این است که هر چیزی می‌گویید درست است و این اتفاق باید بیفتد که در نتیجه اگر این اقدام انجام شود چندین استان کشور نابود می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه وی پاسخ درستی به نمایندگان نداد، گفت: در این جلسه رئیس سازمان محیط زیست ادبیات زشتی را به کار می‌برد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه در این جلسه کلانتری با لبخند خطاب به نمایندگان خوزستان می‌گفت که مگر من خانم ابتکار هستم، من کلانتری هستم، گفت: در نهایت نمایندگان جلسه شورای اداری استان را ترک کردند.

خادمی تصریح کرد: در این جلسه معتمدین استان از نمایندگان خوزستان دفاع کردند و حق را به نمایندگان دادند.

"در این جلسه هدایت‌الله خادمی نماینده نماینده ایذه و باغملک، عباس پاپیزاده نماینده دزفول، مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان، ساعدی نماینده دشت آزادگان و همچنین ظاهری نماینده مسجد سلیمان حضور داشتند. "

نظر شما