شناسهٔ خبر: 142348 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت به پیشنهاد افزایش منابع حمل‌ونقل عمومی رأی مثبت نداد

نجفی شهردار تهران، گفت: در دولت نیز پیشنهادهایی را برای افزایش منابع حمل‌ونقل عمومی مطرح کردیم که دوستان به آن رأی ندادند و امیدواریم مجلس در این خصوص مواردی را به لایحه اضافه کند.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور ۴۵ متری شهید باقری، اظهار داشت: امروز ۴ پروژه شهری مورد بررسی قرار گرفت و خوشحال هستیم که پروژه‌های عمرانی در سطح شهر تهران در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه تهران به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات، فعالیت‌های اجرایی و عمرانی در شهر تهران با قدرت در حال انجام است و کارکنان و کارمندان شهرداری تهران با علاقه‌مندی زیادی کارها را دنبال می‌کنند تا خدمات جدیدی به مردم تهران ارائه شود.  

شهردار تهران بیان داشت: در ابتدا از پارکینگ طبقاتی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بازدیدی صورت گرفت که این پارکینگ به شکل خاصی در حال ساخت است. ۹ طبقه زیر زمین و ۲ طبقه تجاری آن نیز روی زمین واقع شده است.

نجفی بیان داشت: آمادگی این را داریم که این پروژه را به صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی بیان داشت: پروژه پارکینگ طبقاتی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کمک بسیاری در راستای تأمین پارکینگ مورد نیاز بیمارستان رجایی و پارک ملت و پردیس ملت می‌کند و قطعاً برای کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند سود قابل توجهی بر جای خواهد داشت.

شهردار تهران تأکید کرد: این مجموعه را به صورت واگذاری کامل یا مشارکتی به بخش خصوصی ارائه می‌دهیم.  

نجفی بیان داشت: بازدید بعدی از تونل آرش اسفندیار نیز که بخش قابلی از ترافیک غرب با احداث این تونل کاسته می‌شود و امیدواریم در دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی بیان داشت: تهران هنوز ظرفیت‌های زیادی برای کار کردن و فعالیت‌های اقتصادی و همین‌طور توسعه گردشگری دارد.

شهردار تهران گفت: یکی از این ظرفیت‌ها توسعه دریاچه خلیج‌فارس است که متأسفانه در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های این دریاچه رها شده یا متوقف مانده است.

نجفی بیان داشت: دریاچه خلیج‌فارس فضای مناسبی برای تفریح و گردشگری است و در این خصوص نیز می‌توان نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد.

وی اظهار داشت: متأسفانه با بی‌سلیقگی پارکینگ طبقاتی در شمال دریاچه خلیج‌فارس ساخته شده است که ارتفاع آن موجب این شده است که از آن سمت دید مناسب به دریاچه را از بین ببرد.  

شهردار تهران ادامه داد: پارکینگ طبقاتی دیگری که دید دریاچه را محدود نکند با هماهنگی‌های لازم به زودی احداث می‌شود.  

نجفی بیان داشت: تهران حرکت می‌کند و حیات در این شهر وجود دارد و پایتخت می‌تواند تمام کشور را به تحرک وادارد.  

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تهران را بتوانیم به یک شهر نمونه تبدیل کنیم، گفت: تأمین منابع مالی برای تکمیل و تعریف پروژه‌های جدید یکی از مسائلی است که مدیریت شهری با آن درگیر است.  

شهردار تهران بیان داشت: امیدواریم از طریق لایحه بودجه سال ۹۷ و نمایندگان مجلس بتوانیم بودجه توسعه حمل‌ونقل ریلی را در سال‌ آینده افزایش دهیم تا شهروندان بتوانند با سهولت بیشتری تردد داشته باشند.

نجفی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال ۹۷، ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلانشهرها اختصاص یافته است، گفت: از این مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های ریلی و ۴ هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای دیگر پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷، ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کاهش آلودگی هوا، محیط زیست و جمع‌آوری پسماندها در نظر گرفته است و ۳۵۰ میلیون دلار نیز به حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده که ۱۰۰ میلیون دلار آن برای حمل‌ونقل ریلی کلانشهرها است.  

شهردار تهران گفت: در دولت نیز در خصوص افزایش منابع توسعه حمل‌ونقل ریلی پیشنهادهایی را مطرح کردیم که دوستان رأی ندادند.  

نجفی با اشاره به اینکه با کمک دولت و مجلس می‌تواند سال آینده سالی پررونق از نظر فعالیت‌های مختلف باشد، گفت: امیدوارم نمایندگان چند پیشنهاد برای افزایش توسعه حمل‌ونقل ریلی در لایحه بودجه سال ۹۷ اضافه کنند.

نظر شما