شناسهٔ خبر: 142332 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حبیبی پاسخ می‌دهد

مهمترین مسئله در بررسی بودجه97 چه باید باشد؟

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مهمترین مسئله در بررسی بودجه در مجلس باید این مهم باشد که چقدر این بودجه با برنامه ششم و سیاست‌های کلی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری انطباق دارد.

به گزارش «نماینده»،  محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب، اظهار کرد: زمانی آمریکایی‌ها مدعی بودند اجماع جهانی علیه ایران وجود دارد، اما امروز به جایی رسیده‌اند که همه دنیا یک صدا علیه مظالم آمریکا و رژیم صهیونیستی صدایشان بلند است. اقدامات ناشیانه ترامپ حتی صدای اتحادیه اروپا را هم در آورده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: باید به این سوال پاسخ داد که چرا آمریکا به چنین تصمیم‌گیری‌های غلطی افتاده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری هسته‌های حزب‌الله در جهان تاکید کرد: آمریکا امیدی به ادامه حیات رژیم صهیونیستی ندارد لذا مانند غریق، دست به هر اقدامی ولو غلط می‌زند که گاه غریق را به مرگ نزدیکتر می‌کند.

حبیبی افزود: نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست اخیر شورای امنیت تصریح می‌کند، سازمان ملل دشمن اسرائیل است؛ این اعتراف بزرگی محسوب می‌شود. آنها قبول دارند مشروعیت رژیم صهیونیستی در میان دولت‌ها و ملت های جهان زیر سوال است. هیچ دولت عاقلی در سازمان ملل اقدامات این دو کشور که صلح جهانی را تهدید می‌کند، قبول ندارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اینکه ترامپ عقب نشینی کرد و اجرای این تصمیم را ۶ ماه به تعویق انداخت، مقاومت جهانی در برابر این تصمیم را نشان می‌دهد. احتمالا آمریکایی‌ها می‌خواهند ۶ ماه امکان‌سنجی کنند و دوباره به صحنه بیایند.

وی با اشاره به موقعیت متزلزل آمریکا در جهان تصریح کرد: ترامپ می‌خواهد حتی به قیمت جنگ جهانی، یکجانبه‌گرایی آمریکا را ادامه دهد. تحریکات آنها در شرق آسیا عملاً جهان را در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار داده است.

حبیبی افزود: ترامپ با نادیده گرفتن همه قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد رژیم صهیونیستی، این اقدام را انجام داده است. او می‌خواهد بگوید هیچ پیمان جهانی برای آنها مهم نیست و هر وقت خواستند آن را زیرپا می‌گذارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مواضع هوشمندانه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ۵۰ سال پیش امام (ره) خطر آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای امنیت و صلح جهانی به دولتها و ملتها گوشزد کرد. امروز همه جهان به این نتیجه رسیده است که جز مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی راهی برای مهار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا وجود ندارد.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ فلسطین کلید پیروزی بر دشمنان اسلام است. اقدامات نابخردانه ترامپ کمک می‌کند قفل امنیت و صلح جهانی با این کلید باز شود. مسلمانان در صف اول نجات زمین از شر شیاطین به ویژه شیطان بزرگ یعنی آمریکا ایستاده‌اند.

حبیبی با اشاره به بیت‌المقدس به عنوان قبله اول مسلمین جهان گفت: قدس حرم همه مسلمانان جهان است. دنیا باید بداند مسلمانان از هر چه بگذرند از قبله اول خود نخواهند گذشت. همانطور که در عراق و سوریه ارتش بین‌الملل اسلام شکل گرفت و هسته‌های حزب الله از لبنان، عراق، ‌سوریه، پاکستان، ایران و افغانستان در کنار هم از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند، در مقیاس جهانی نیز مسلمانان در تمام بلاد اسلامی گرد هم خواهند آمد و با شعار جهانی؛ «مدافعان حرم متحد شوید» قدس را آزاد خواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران اشاره کرد و گفت: روابط بین دو کشور از مشروطه تاکنون تیره و تار بوده است. انگلیس همواره در امور داخلی ایران دخالت ‌کرده است. اینکه گفته شده وزیر خارجه انگلیس برای آزادی دو جاسوس انگلیسی به تهران امده است، نمی‌تواند پایه مناسبی برای بهبود روابط دو کشور باشد.

وی افزود: بنظر می‌رسد وزیر خارجه انگلیس در حقیقت برای سامان دادن حیثیت خود در مجلس عوام انگلیس به تهران آمده است. این ربطی به بهبود روابط بین دو کشور ندارد. آنچه برای دولت ایران لازم است، اینست که روابط انگلیس با ایران بر مبنای عقلایی و عدم دخالت انگلیس و جلوگیری از جاسوسی عناصر آن در ایران باشد.

حبیبی همچنین درخصوص سفر احتمالی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به تهران نیز گفت: ایران باید شروطی برای آمدن مکرون بگذارد. از جمله این شروط عدم مداخله پاریس در امور ایران و عدم حمایت از منافقین، که هزاران نفر از ملت ایران را شهید کرده‌اند، است. فرانسوی‌ها باید بحث مذاکرات منطقه‌ای و موشکی را رها کنند و روی منافع متقابل دو کشور در امور اقتصادی متمرکز شوند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه به بودجه ۹۷ اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی بودجه ۹۷ در دولت به پایان رسید و توسط رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد. مهمترین مسئله در بررسی بودجه در مجلس باید این مهم باشد که چقدر این بودجه با برنامه ششم و سیاست‌های کلی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری انطباق دارد.

وی افزود: دولت مدعی است بودجه ۹۷ براساس عملکرد بسته می‌شود اما باید دید آیا همه بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی این رویکرد را دارد یا تنها بخشی از آن حائز این مهم است. این مسئله فوق‌العاده اهمیت دارد. باید تعریف درستی از بودجه عملیاتی داشت و به مبانی آن در همه خطوط کلی بودجه وفادار ماند.

حبیبی گفت: موتلفه اسلامی معتقد است، اصولا باید در بودجه نویسی و کسب درآمد و اجرای ردیف‌های هزینه کشور، یک تحول عملی پدید آید. این مساله در برنامه‌های قبلی این دولت به طور کامل مشاهده نشده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد آیت‌الله مفتح گفت: وحدت حوزه و دانشگاه طی ۴ دهه اخیر فراز و فرود زیادی را طی کرده است. گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده و گام‌های بلندی هم باید برداشته شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد گام بلند اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه مهمترین گام باشد. علم آموزی سکولار، شکاف حوزه و دانشگاه را زیاد می‌کند. دانشگاه باید از علم سکولار فاصله بگیرد تا به مبانی حوزه در علم‌اندوزی نزدیک شود.

حبیبی تاکید کرد: هنوز در دانشگاه مقاومت‌های بیهوده‌ای در این باره صورت می‌گیرد و برخی اساتید در حال و هوای قرن ۱۸ و ۱۹ اروپا هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: امروز عده‌ای از فیلسوفان غرب اعتراف دارند آنچه که پیش بینی می‌کردند که با مدرنیسم، آموزه‌های دینی و دین در جوامع به فراموشی سپرده می‌شود، غلط از آب درآمده است. امروز جهان در حال دفن آموزه‌های الحادی و کفرآمیز مدرنیسم و ورود به جهان معنویت و دین است. هزاره سوم میلادی، هزاره احیای دین در جوامع انسانی است.

وی پیروزی‌های تیم ملی کشتی و وزنه‌برداری را به قهرمانان این دو رشته ورزشی تبریک گفت و اقدام ارزشمند علیرضا کریمی را مورد تقدیر قرار داد.

نظر شما