شناسهٔ خبر: 142280 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بهره برداری از نیمه جنوبی خط ۶ مترو در نیمه نخست سال ۱۳۹۷

مترو مدیرعامل شرکت متروی تهران، از تلاش برای بهره برداری از نیمه جنوبی خط ۶ قطارشهری در نیمه نخست سال آتی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، علی امام که در حاشیه بازدید از پروژه احداث نیمه جنوبی خط ۶ قطارشهری سخن می گفت، از تصمیم مدیریت شهری مبنی بر بهره برداری فاز به فاز از خطوط ۶ و ۷ مترو خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات شورای اسلامی شهر تهران و به ضرورت بهره مندی هرچه سریعتر شهروندان از خطوط ۶ و ۷ قطار شهری، این خطوط به صورت فاز به فاز تحویل شهروندان خواهند شد؛ در این راستا تلاش خواهد شد نیمه جنوبی خط ۶ با برخورداری از ۴ ایستگاه دولت آباد، بعثت، میدان شهدا و میدان امام حسین(ع) به عنوان اولویت نخست بهره برداری، طی نیمه نخست سال ۱۳۹۷ تحویل شرکت بهره بردار شود.

مدیرعامل شرکت مترو همچنین با اشاره به نواقصی که در برخی از ایستگاه های خطوط در حال بهره برداری وجود دارد، بر ضرورت تخصیص منابع به منظور رفع این مشکلات تاکید کرد و گفت: رفع نواقصی همچون مشکلات آسانسورها می تواند بهره مندی شهروندان از زیرساخت های مترو را افزایش دهد.

به گفته وی، خط ۶ متروی تهران با احتساب بخش مربوط به ادامه جنوبی آن بیش از ۳۷ کیلومتر طول دارد و از این جهت بلندترین خط متروی زیرزمینی خاور میانه به شمار می آید؛ این خط دارای ۲۷ ایستگاه است که این تعداد ایستگاه با احتساب بخش نیمه جنوبی به ۳۱ ایستگاه می رسد. ضمن اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد از عملیات ریل گذاری در طول مسیر ۳۲ کیلومتری خط ۶ به اتمام رسیده است.

در این بازدید که فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو نیز حضور داشت، ایستگاه های ۴گانه نیمه جنوبی خط ۶ مورد پیمایش قرار گرفت و تدابیری در جهت رفع مشکلات و موانع اجرایی اتخاذ شد.

نظر شما