شناسهٔ خبر: 142019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

اگر توتال نقض عهد کند دولت موظف به دریافت غرامت است

ولی داداشی نماینده مردم آستارا گفت: مسئولان باید قرارداد را به نحوی نگارش می‌کردند که در صورت هر گونه خسارت طرف مقابل این خسارت قابل وصول و سهل الوصول باشد.

به گزارش «نماینده» ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس، با اشاره به اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت توتال مبنی بر اینکه در صورت اعمال هر گونه تحریم جدید از سوی آمریکا قرارداد با ایران را به صورت نیمه کاره رها خواهد کرد، اظهار داشت: همان‌طور که در گذشته شاهد بودیم معتقدیم که اروپایی‌ها همانند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی عدم پایبندی طرف اروپایی در قراردادهای نفتی و سایر قراردادها با ایران را از جمله مصداق‌های غیرقابل اعتماد بودن اروپایی‌ها برشمرد.

داداشی تصریح کرد: بنده از متن قرارداد خبر ندارم، اما مسئولان باید قرارداد را به نحوی نگارش می‌کردند که در صورت هر گونه خسارت طرف مقابل این خسارت قابل وصول و سهل الوصول باشد تا چنانچه طرف فرانسوی زیر قرارداد زد، طرف ایرانی بتواند غرامت دریافت کند.

نماینده مردم آستارا در پایان با بیان اینکه اگر توتال زیر قول و قرار خود بزند دولت باید پاسخگوی مجلس و مردم باشد، خاطرنشان کرد: بنده نیز به عنوان نماینده مردم قطعاً پیگیر موضوع توتال و خسارتی که باید این شرکت بپردازد، خواهم بود.

نظر شما