شناسهٔ خبر: 141987 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاتب:

مجمع تشخیص نظر مجلس را در نظارت سازمان استاندارد بر خدمات سلامت تائید کرد

غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مجلس را در نظارت سازمان استاندارد بر خدمات سلامت تایید کرد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلام، اظهار داشت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع اختلافی مجلس و شورای نگهبان پیرامون ماده 3 طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد بررسی و نظر مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: طبق ماده3 طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد سیاست گذاری، نظارت و هدایت نظام استاندارد در حوزه کالا و خدمات پزشکی هم بر عهده سازمان استاندارد خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مجلس در این طرح سازمان استاندارد را متولی نظارت بر کالا و خدمات صادراتی و وارداتی اعم از حوزه سلامت و پزشکی تعیین کرده بود که پس از تصویب مجدد این ماده در صحن علنی مجلس موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و پس از بحث و بررسی های لازم امروز نظر مجلس در صحن علنی این مجمع تصویب شد.

کاتب ادامه داد: بر پایه این ماده قانونی از این پس سازمان استاندارد بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی حوزه سلامت نیز نظارت خواهد کرد و متولی این امر خواهد بود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: سازمان استاندارد همچنین تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال نیز خواهد بود.

نظر شما