شناسهٔ خبر: 141945 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

صدور کارت‌ ملی برای سالمندان و معلولان بدون مراجعه حضوری به مراکز

سیف‌الله ابوترابی ابوترابی از صدور کارت‌ ملی برای سالمندان و معلولان بدون مراجعه حضوری به مراکز خبر داد و گفت: ۸۰۰ ایستگاه سیار در سطح کشور در این بخش پیش بینی شده و متقاضیان می‌توانند با برقرای تماس از خدمات آنها استفاده کنند.

به گزارش «نماینده» سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به صدور 30 میلیون کارت جدید ملی اظهار کرد: روند صدور کارت‌ها در ادارات ثبت احوال، پست و همچنین دفاتر پیشخوان دولت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: براساس اعلام قبلی، اعتبار کارت‌های ملی قدیمی که صدورشان قبل از سال 89  و همچنین کارت‌های که تاریخ اعتبارشان ( 96/12/29) باشد تا پایان سال اعتبار دارند و بعد از آن فاقد اعتبار در تمامی دستگاه‌ها خواهند بود.

ابوترابی تأکید کرد: این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و هموطنان برای صدور کارت‌های ملی جدید به مراکز اشاره شده مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: همچنین برای رفاه حال سالمندان تمهیداتی در نظر گرفته شده است به طوری که 800 ایستگاه سیار در سطح کشور برای مراجعه به در منازل سالمندان و مراکز نگهداری معلولان و سالمندان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر همین اساس افراد سالخورده و معلول که به هر دلیل نمی‌توانند به دفاتر صدور کارت مراجعه کنند می‌توانند با برقرای تماس با ایستگاه‌های سیار اقدام به دریافت کارت ملی خود کنند.

ابوترابی بیان کرد: حداکثر مبلغی که هموطنان باید برای صدور کارت ملی خود بپردازند 30 هزار تومان است و در صورتی که دفاتر از آنها رقم بیشتری دریافت کنند خلاف مقررات بوده و افراد می‌توانند گزارش تخلفات را در اختیار بازرسان ثبت احوال قرار بدهند.

نظر شما