شناسهٔ خبر: 141399 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قدرت ایران در منطقه را نمی‌توان نادیده گرفت

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان با اشاره به این‌که «ایران تاثیر زیادی در خاورمیانه دارد» گفت: ایران یک قدرت منطقه‌ای است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

 به گزارش «نماینده»، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در رابطه با ایران گفت: وجود ایران تاثیر زیادی بر منطقه خاورمیانه دارد و باید آن را در نظر گرفت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «ایران هیچگونه طمعی در لبنان ندارد» گفت: ایران را باید در نظر گرفت، ایران برای ایجاد راه حل در منطقه تلاش می‌کند و تاثیر دارد و اگر تاثیر نداشت در قزاقستان(نشست آستانه) و دیگر نشست‌ها حضور نمی‌یافت.

میشل عون در ادامه با طرح این سوال که «آیا تمام عرب‌ها علیه ایران هستند؟» گفت: ایران با ۵ کشور اروپایی مذاکره کرد و با آن‌ها به توافق رسید، ایران یک قدرت منطقه‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

حسین جابری انصاری، معاون عربی افریقایی وزیر خارجه کشورمان در سفر اخیرش به بیروت از میشل عون رئیس‌جمهور لبنان دعوت کرده بود تا به تهران سفر کند.

قرار بود که رئیس‌جمهور لبنان در ماه اکتبر به ایران سفر کند و با مقامات بلند پایه ایرانی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد که این حضور به تعویق افتاده است.

برچسب‌ها:

نظر شما