شناسهٔ خبر: 141377 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا در ماجرای برجام نشان داد سرِ سوزنی به امضاء و تعهد خودش پایبند نیست

اکرمی/2 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: برجام در قریب به دوسالی که از عمر آن می‌گذرد برای چندمین بار، چهره آمریکا را به نمایش گذاشت و نشان داد که آمریکا، سرِ سوزنی به امضاء و تعهد خودش پایبند نیست و به وعده‌های خود نیز اعتماد ندارد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، عرصه دنیا را به «نمایشگاه» و «آزمایشگاه» توصیف کرد و اظهار داشت: در طول ۳۹ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد در صحنه‌های مختلف، رفتار آمریکایی‌ها را مشاهده کرده‌ایم و کاملاً مشخص شده که آمریکا اهل زور، تزویر، تحقیر و تبلیغات ناروا است.

وی افزود: آمریکایی‌ها این ویژگی‌های خود را در عرصه‌های مختلفی نشان می‌دهند؛ یک روز در عرصه اقتصادی، یک روز عرصه سیاسی و روزی دیگر در عرصه فرهنگی و تبلیغاتی.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، توافق برجام را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برجام در قریب به دوسالی که از عمر آن می‌گذرد برای چندمین بار، چهره آمریکا را به نمایش گذاشت و نشان داد که آمریکا، سرِ سوزنی به امضاء و تعهد خودش پایبند نیست و به وعده‌های خود نیز اعتماد ندارد.

اکرمی ادامه داد: در ماجرای برجام، آمریکا خودش را به ۱+۵ و دولت‌های اروپایی معرفی کرد و نشان داد که نمی‌شود به اندازه سرِ سوزنی به قول و قرار آنها اعتماد کرد.

وی «عزّت، حکمت و مصلحت» را ۳ اصل ترسیمی مقام معظّم رهبری در سیاست خارجه عنوان کرد و تصریح کرد: هرجا که روابط خارجی ما بر اساس این ۳ اصل باشد ما هم به آن متعهد و پایبند هستیم و طبق آن عمل می‌کنیم، اما هرجایی که خدای ناکرده، بنای توطئه و تهاجم داشته باشند باید با بیداری و آمادگی کامل در مقابل آن بایستیم.

اکرمی افزود: از همه مهم‌تر، باید به ظرفیت‌های داخلی؛ اعم از ظرفیت نیروی انسانی، مالی و ابزاری تکیه کنیم و با وحدت و انسجام، از آن‌ استفاده کنیم.

نظر شما