شناسهٔ خبر: 141220 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در همایش چهلمین سالگرد آیت‌الله مصطفی خمینی

لاریجانی: کشورهای دوست آمریکا هم اذعان به شیطان بودنش دارند

لاریجانی2 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای دوست آمریکا هم اذعان دارند این کشور شیطان است.

به گزارش «نماینده» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه ۱ آبان) در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: نسل جوان کشورمان باید با شخیصت حاج‌ آقا مصطفی بیشتر آشنا شود.

وی با بیان اینکه امام(ره) اهل غلو نبود، نه در مورد دوستان و نه در مورد دشمنان، ادامه داد: هیچ وقت فرمایشات ایشان را خارج از اندازه نمی‌دانم، شاید سنگین‌ترین صحبتی که ایشان کردند در مورد آمریکا بود که گفتند آمریکا شیطان بزرگ است و شاید این حرف را هیچ‌ کسی باور نمی‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس با اعلام اینکه بنده از ماهاتیر محمد زمانی پرسیدم که امام‌خمینی(ره)  آمریکا را شیطان بزرگ دانسته، اما شما طور دیگری عمل می‌کنید، افزود: ماهاتیر محمد در پاسخ به بنده گفت آمریکا برای ما گاو شیرده است که ما از شیرش استفاده می‌کنیم، اما شما شاخش را گرفته‌اید، البته این فهم درستی نبود و پیش از آنکه یک حیوان درنده اهلی نشود،‌ نمی‌توان شیرش را دوشید.

وی اظهار داشت: البته در سفری که اخیراً بنده به روسیه برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس داشتم یکی از روسای مجالس کشورهای دوست آمریکا گفت آمریکایی‌ها شیطان هستند.

لاریجانی در ادامه گفت: اگر بخواهیم اسلام و قوانین آن در کشور پابرجا باشد، باید فقه جواهری زنده باشد که زنده ماندن آن بر عهده روحانیت است، از طرفی پایداری ما بر سر مسائل دینی برگرفته از اصالت حرکت امام است که موجب حفظ انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه عقلانیت یکی از پایه‌های تفکر یاران امام بود، اظهار داشت: وقتی که فکر یاران نزدیک امام از جمله مرحوم آقا مصطفی، شهید بهشتی و شهید مطهری را می‌بینیم در می‌یابیم که این بزرگان قرائتی از دین را قبول داشتند که مبتنی بر پایه‌های عقلانی بود که این مسئله بسیار مهم است، چرا که موجب بست فرهنگی در جامعه می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جامعه‌ای که تفکر دینی آن بر مبنای عقلانیت نباشد یا دچار تحجر می‌شود و یا التهاب که وهابیت و داعشی‌گری نمونه‌ای از تحجر و سطحی‌نگری درباره مسائل دینی است که امروز با آن روبرو هستیم.

لاریجانی تصریح کرد: اگر روحیه حماسی در بستر عقلانیت پرورش نیابد باعث این می‌شود که حرکات جمعی زودگذر و احساسی بوده و در برخی موارد حتی به منافع ملی نیز ضربه بزند.

وی متذکر شد: نشست‌هایی که می‌بینیم باعث توسعه اندیشه امام خمینی(ره) می‌شود، به نحوی که نهضت ایشان برای تداوم و حفظ انقلاب به جامعه و نسل جوان شناسانده شود.

نظر شما