شناسهٔ خبر: 141123 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:‌

«سپاه پاسداران» خط مقدم مبارزه با داعش است/ اتفاقات پسابرجام مایه بصیرت مسئولان شود

صدیقی/431 خطیب نماز جمعه تهران گفت: هرچند ظاهر «برجام» تلخ است، اما این برای مسئولان ما درسی شد که القائات شیطان بزرگ و ایادی او را باور نکنند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با تشریح مفهوم «تقوی» و جایگاه آن در معارف دینی اظهار داشت: تقوی، مقابله با بی دینی و یک سنگر و سلاح برای انسان است؛ تقوی، چراغ روشنگر هدایت الهی برای بندگان خداست.

وی افزود: در قرآن کریم آثاری برای تقوی بیان شده که به نظر می رسد جالب ترین آنها این است که «خداوند متقین را دوست دارد»؛ نعمتی بالاتر از محبت خداوند نمی توان پیدا کرد، بگونه ای که طبق روایات اگر خداوند کسی را دوست بدارد، راضی نمی شود او را وارد جهنم کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به فرارسیدن اول ماه صفر سالگرد ورود کاروان اسرای کربلا به شام گفت: این کاروان نماد آزادگی است و هرکسی بدنبال آزادگی است، باید گوشه چادر حضرت زینب کبری (س) را بگیرد.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه و در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه دشمن به دو مسئله امید بسته است، اظهار داشت: نخستین مسئله، اختلاف و دوقطبی کردن کشور و دیگری، از بین بردن و غارت ایمان و اعتقاد مردم است، در حالی که مردم ما متدین هستند و به خدا باور دارند و مسئولان باید به فکر خدمت به آنها باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان اینکه کشور امروز درگیر مشکلات متعددی است، خطاب به مسئولان گفت: این ریاست‌ها می‌گذرد و حباب روی آب است، اما مسئولیت یک امانت سنگین است که بر دوش ما گذاشته شده و باید پاسخگو باشیم.

وی همچنین با اشاره به سخنان هفته قبل رئیس‌جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی، تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در جمعه گذشته اراجیفی را بر زبان ناموزون و بی‌اخلاق خود آورد و البته انتظاری جز این هم نبود، اما باید هوشیار باشیم که اصل قضیه چیست.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به سوابق دشمنی آمریکا با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آن روزی که برنامه هسته‌ای و موشکی و نفوذ منطقه‌ای هم نداشتیم و انقلاب کردیم، آنها این پدیده نو را که حاکمیت دین در مجرای ولایت فقیه است برای غارتگری خود یک خطر دیدند.

وی ادامه داد: اساس عقده آنها این است که لیبرال دموکراسی را یک ایده‌آل موعود می‌دانستند و به خورد مردم دنیا داده بودند، اما خداوند گویا امام (ره) را مامور کرد و او کاری کرد که فقط انبیای الهی کرده بودند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام (ره) بی‌اعتنا به شرق و غرب، پرچم غدیر را در دست گرفت و مردم را به خدا دعوت کرد و خودش و غیرخودش را در برابر خداوند فقیر معرفی کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه جامعه‌ای که با قدرت و علم خداوند راه برود تن به مذلت نمی‌دهد و برای غرب و شرق حسابی باز نمی‌کند، تصریح کرد: چون دشمن این واقعیت را نمی‌دید، جنگ را به ما تحمیل کرد، اما جنگ نیز ایمان ما را بالا برد و قدرتمان را تقویت کرد.

وی افزود: دشمن با اینکه تجربه جنگ تحمیلی را داشت مسئله فتنه را در داخل به راه انداخت، اما به جایی نرسید و در ادامه داعش را در منطقه ایجاد کرد، اما رهبری الهی باعث شد تا توطئه جهانی دشمن در خاورمیانه برای چندمین بار خنثی شود، به همین دلیل حالا عصبانی شده‌اند و این حرف‌ها را می‌زنند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای ایران وغرب، اظهار داشت: هر چند ظاهر برجام تلخ است که آنها نتیجه قرارداد را نقد گرفتند و آنچه را که باید به ما بدهند نسیه در نظر گرفتند و همان را هم ندادند، اما این برای مسئولان ما درسی شد که القائات شیطان بزرگ و ایادی او را باور نکنند.

حجت‌الاسلام صدیقی در توضیح این مسئله گفت: آنها القاء می‌کردند که اگر این توافق صورت نگیرد، دشمنی و فشار آنها بیشتر می‌شود، اما حالا که این قرارداد بسته شد نه تنها تحریم‌ها را بیشتر کردند که در نهایت جسارت، سپاه پاسداران ما را هم تحریم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران یادگار امام راحل است و امروز در خط مقدم مبارزه با تروریسم ایفای نقش می‌کند.

امام جمعه تهران تاکید کرد: مسئولانی که شجاعت دارند و اعتراف می‌کنند که آمریکا قابل اعتماد نیست، بدانند که آنها در حوزه موشکی نیز می‌خواهند شما را خلع سلاح کرده و از ریشه نابود کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین به شرایط بحرانی در میانمار و یمن اشاره کرد و گفت: در این مناطق فاجعه انسانی در حال رقم خوردن است، اما خداوند قطعا از این سازمان دول که به دروغ اسم سازمان ملل را بر خود گذاشته و نیز از کنفرانس انسانی و امثال آنها انتقام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار نفر از مردم مسلمان یمن زیر بمباران قارون منطقه هستند و تمام زیرساخت‌های آنها از بین رفته، اما آنها فقط نظاره‌ می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان یاد شهید آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را گرامی داشت.

نظر شما