شناسهٔ خبر: 141079 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدافعان حرم مظهر عینی بصیرت هستند/ آمریکا از جریان مقاومت و ایثار مدافعان حرم عصبانی است

غلامعلی حدادعادل// عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مدافعان حرم مظهر عینی بصیرت هستند، گفت: آمریکا از جریان مقاومت و ایثار مدافعان حرم عصبانی است.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حدادعادل ظهر امروز در اختتامیه دومین جشنواره ادبی حبیب حرم ضمن یاد و خاطره یاد و نام شهدای مدافع حرم با اشاره به آیاتی از سوره فصلت و معنای آن اظهار کرد: «آنهایی که گفتند خدای ما الله است و بر سر این قضیه استقامت کردند فرشتگان بر آنها نازل می شوند و این پیام خدایی را به افراد مومن و با استقامت برسانند که اندوهگین نباشند و نترسند»؛ از این آیه قرآنی می توان به شخصیت والای شهید همدانی پی برد.

وی با اشاره به اینکه همدان با سابقه ارزشمند تاریخی سهم بزرگی در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد، افزود: مردمان این استان وظیفه خود را به شایستگی ایفا کردند چراکه این اقلیم یک اقلیم عارف‌پرور و عالم‌خیز است که از دیرباز از این سرزمین رویش کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدای این خطه و سرزمین همچون شهید حاج حسین همدانی و شهید قهاری نمونه ای از آن روح ملکوتی هستند، ادامه داد: وقتی به زندگی این شهید والامقام دقت می شود عظمت انقلاب را در این روح ملکوتی می‌توان دید.

وی با بیان اینکه من به شخصه از نزدیک توفیق دیدار ایشان را در زندگی نداشته‌ام اما از خصوصیات ایشان بسیار شنیده‌ام، گفت: از نقش موثر حاج حسین همدانی در کشور سوریه آگاه بودم و نام این سردار را در کنار فرماندهان مطرح کشور شنیده بودم.

حدادعادل گفت: در روز ۱۳ مهرماه سال ۹۴ که فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری دیدار داشتند بنده در بیت رهبری بودم و برای لحظاتی پای پله این شهید والامقام را زیارت کردم؛ این دیدار به عنوان آخرین دیدار ایشان با مقام رهبری بود که به شهادت نایل شدند.

وی خطاب به حاضرین با بیان اینکه شهر شما شهر علما و شهدای بزرگ است و شما از انفاس قدسیه شهید مدنی در این شهر بهره‌مند شده‌اید، خاطرنشان کرد: وجود علمای بنام در این شهر مانند مرحوم آیت‌الله آخوند معصومی همدانی، آیت‌الله موسوی همدانی و بسیاری دیگر از علما نشان از عالم‌خیز بودن این شهر دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوستی و رفاقت با شهید دیباج در سالهای ۴۵ تا ۴۷ در شیراز اضافه کرد: این جوان نمونه‌ای از تدین، پاکی، آراستگی و انقلابی بودن در سال‌های پیش از انقلاب در زیر شکنجه‌های ساواک به شهادت رسید و من این جوان انقلابی را به عنوان نمونه‌ای از جوانان مبارز می دانم که هیچگاه از ذهنم فراموش نمی‌شود.

وی در خصوص کتابی که در احوالات شهید همدانی نوشته شده است، بیان کرد: این کتاب از مجموعه ۶۵ خاطره از شهید است که در طول ۶۵ سال از زندگی پربرکت ایشان، از زبان دوستان به نگارش درآمده است.

حدادعادل ادامه داد: در آن کتاب شهید همدانی می‌گوید که از سه سالگی پدرش را از دست داده بود و وقتی به سربازی رفت هنوز دیپلمش را نگرفته بود.

وی تصریح کرد: این از برکت و معجزه انقلاب اسلامی است که افرادی که به دانشگاه‌های افسریه نرفته بودند مانند امثال شهید حاج حسین همدانی این انقلاب را به چنین جایگاهی رساندند که توانستیم امروز کشوری قدرتمند در منطقه باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهید همدانی به عنوان یک دلاور در دفاع از حرم تجربه فرماندهی خود را در انقلاب اسلامی به ملت سوریه عرضه کرد و توانست یک بسیج ۱۰۰ هزار نفری را در مقابل دژخیمان و داعشی‌ها در سوریه به سامان برساند.

وی تصریح کرد: من شهید همدانی را مظهر ایمان، همت، شجاعت، اخلاق و جوانمردی می‌دانم اما از میان تمام صفات برگزیده شهید بر بصیرت ایشان تاکید دارم.

حدادعادل با اشاره به اینکه بصیرت باید چراغ راه همه ما در دنیای امروز باشد، یادآور شد: عبور از جنگ نرم دشمن، تهاجم فرهنگی و فتنه و عبور از فتنه جز به مدد بصیرت ممکن نیست و شهدای مدافع حرم مظهر چنین بصیرتی هستند.

وی در خصوص ایرادی که برخی به مدافعان حرم می‌گیرند که چرا باید در سوریه دفاع کنند، گفت: این چنین افرادی کوته‌نظر و نادانند چراکه مسلما حرم حضرت زینب(س) نماد ارزش معنوی بالایی‌ است که کسی که از این حرم دفاع می‌کند در حقیقت از ارزش‌های الهی، انسانی و توحیدی است که دفاع می‌کند پس مدافع عدالت و آرمان‌خواهی در مقابل ظلم و استکبار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهید مدافع حرم از مرزهای شرف، عزت و استقلال مسلمانان دفاع می‌کند، اظهار کرد: امروز اگر این مدافعان در شام و حلب در مقابل داعش ایستادگی نکنند این گروه‌های تروریستی فردا در خیابان‌های کرمانشاه، همدان، قم، تهران و...  دیده می‌شوند.

وی تأکید کرد: مدافع حرم به این بینش رسیده‌اند دستی که به نام داعش در منطقه بیرون آمده است؛ دست صهیونیسم و آمریکای جنایتکار است.

حدادعادل با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند افزود: شهید همدانی در طول عمر خود در نبردهای مختلف نظامی در دفاع مقدس افتخار کرده و به سن بازنشستگی رسیده بود اما به سوریه می‌رود و تجربه انقلابی خود را با بصیرت همراه می‌کند و در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی می‌کند.

حدادعادل با اشاره به اینکه در صدر اسلام کسانی که در نبردها پیامبر اکرم را مشایعت می کردند دارای بینش و بصیرتی والا بودند، گفت: شهید همدانی نمونه‌ای از مجاهدان صدر اسلام در زمان کنونی است که وقتی به فیض شهادت نایل شد تازه پیام ایشان دعوت از بقیه مدافعان و شهدای حرم شد.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم شهیدی مثل شهید حججی می رود در شام و سوریه به شهادت می‌رسد این فضا و بستر از برکت سردارانی پیشقدم در این جبهه به مانند شهید حاج حسین همدانی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه داعش پس از آن تحرک نافرجام خود به مرقد امام(ره) و مجلس و ضربه محکمی که با موشک‌های سپاه خورد، فیلم سربریدن شهید حججی را همه جا در فضای مجازی پخش کرد، افزود: داعش با این کار می خواست ملت ایران را تحقیر کند اما این جوان با چشمانی توأمان با آرامش و پر از ایمان به نشانه ایستادگی یک ملت ایستاد.

وی اضافه کرد: ملت بصیر ایران اسلامی در مقابل این ایستادگی واکنش نشان دادند و با استقبال بی‌نظیر خود از این شهید والامقام به گروه‌های تکفیری و داعشی پیام دادند با سربریدن این جوان هر کدام از افراد این ملت در برابر دشمن یک شهید حججی هستند.

حدادعادل ادامه داد: استقبال عجیب از شهید حججی این چهره مومن و معصوم را به نماد جوانان کشور مبدل کرده که همین نشانه بصیرت در یک ملت است.

وی با بیان اینکه مردم در این چند هفته اخیر در کنار مزار این شهید گرانقدر اجتماع می کنند اما ضد انقلاب از این حرکت ناراحت است، ادامه داد: مگر امامزاده چه عملی انجام داده که شهید انجام نداده است؟ مگر به غیر این است که بسیاری از این امامزادگان، مبارزانی در مقابل دشمنان ائمه اطهار بوده‌اند پس این همان خط مشی و مسیری است که مردم با وجدان تاریخی امروز به آن عمل می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صحبت های اخیر ترامپ که ایران را در منطقه به بی‌ثباتی و ایجاد تروریسم متهم کرد، گفت: ناراحتی اصلی آمریکا از دلاوری و غیرت مدافعان حرم است آنها از امثال شهیدهمدانی و شهیدحججی ناراحت‌اند چراکه می‌بینند نیت های شوم آنها در منطقه با ایستادگی مدافعان حرم در حال فرو ریختن است.

وی با بیان اینکه به چه حق آمریکا می‌خواهد در منطقه، خاورمیانه جدید ایجاد کند، گفت: چرا آنها حق خود می‌دانند در منطقه خاورمیانه تصمیم‌گیری کنند اما وقتی کسی به عنوان مدافع حرم برای مقابله برمی‌خیزد از دید آنها مدافع تروریسم می‌شود؟

حدادعادل با بیان اینکه همه باید قدر این انقلاب را بدانیم چراکه دشمن امروز با تمام امکانات خود برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آمده است، خاطرنشان کرد: این وظیفه ماست که از هر طریق ممکن توطئه دشمن را ناکام کنیم زیرا این راهی است که شهدا به ما آموخته‌اند.

وی گفت: انصافا همدان با حضور فعال خود در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی به سروقامتی همچون شهید همدانی که نماد شهادت‌پروری در این استان است نیاز داشت.

نظر شما