شناسهٔ خبر: 141028 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خطوط دفاعی خود را صدها کیلومتر خارج ایران زده‌ایم

ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل: داعش زمانی تا بیست کیلومتری مرز ایران آمده بود ولی حالا ما خطوط دفاعی را صدها کیلومتر خارج ایران زده ایم.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد در همایش رونمایی از منظومه فکری رهبر معظم انقلاب که با عنوان «زعیم ذوفنون» در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: در دوره رهبری مقام معظم رهبری اقتدار جمهوری اسلامی به حدی رسیده که در تاریخ ایران از بعد از سلسله صفویه تاکنون چنین اقتداری نبوده و پایه این کار نیز بر اساس اقدامات امام بوده است.

ولایتی گفت: امروز با استشهاد دوستان و غیردوستان جمهوری اسلامی مقتدرترین و تاثیرگذارترین کشور در منطقه است و این معلول سلسله تدابیر است و بخش مهمی از این تدابیر سیاست خارجه است که در سیاست خارجی ایشان راهبردی دارند که پایه های آن از قبل انقلاب در ذهن ایشان شکل گرفت. مقام معظم رهبری ترجمه هایی از سید قطب داشتند که نفس اقدام به ترجمه آثار وی جهان بینی رهبری را در حوزه امت اسلامی نشان می‌دهد، ایشان تالیفات دیگر اینچنینی هم داشته‌اند.

وی گفت: تقویت استقلال جمهوری اسلامی یعنی تبلور شعار نه شرقی نه غربی. بسیار مهم بود که این شعار در زمان حضرت امام شکل گرفت و تا امروز که دیگر شوروی وجود ندارد به معنای استقلال واقعی ادامه یافته است، از ابتدای قاجاریه ایران تحت نفوذ بوده است ولی عدم وابستگی با تلاش های امام و تفکرات رهبری شکل گرفته است.

ولایتی خاطرنشان کرد: «پتنت» نگاه به شرق در حفظ استقلال مربوط به مقام معظم رهبری است که در ابتدای رهبری ایشان نیز قراردادی با روسیه در حوزه دفاعی بسته شد، در حوزه اقتصادی نیز ایشان به چین سفر کردند و در مورد مسائل اقتصادی همواره توصیه دارند. در سال ۱۳۹۴ که هنوز تحریم ها بود و هنوز هم کم و بیش هست میزان مبادلات ما با چین ۵۲ میلیارد دلار بود و با آسیای جنوب شرقی و شرق دور هم رابطه داشتیم.

وی گفت: نکته دیگر توجه به منطقه است که ما خطوط دفاعی خود را در خارج از مرزها زده ایم. تصور کنید داعش زمانی تا بیست کیلومتری مرز ایران آمده بود ولی حالا ما خطوط دفاعی را صدها کیلومتر خارج ایران زدیم. آنها می‌گفتند هدف اصلی شان حذف ایران به عنوان ایجاد کننده خط مقاومت در منطقه است، موقعی آمریکایی ها مرکز ناوگان پنجمشان را در بحرین گذاشتند و می‌گفتند برای دفاع از امنیت ملی آمریکاست. ما برای اینکه خطر صهیونیسم را دور کنیم باید در حیاط خلوت صهیونیست باشیم، هم به سوریه و لبنان و فلسطین کمک می‌کنیم هم در حیاط خلوت صهیونیست ها هستیم.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: اینکه برخی می‌گویند ما آنجا چه می‌خواهیم ما آنجا می‌خواهیم هم خط مقاومت را تقویت کنیم هم در حیاط خلوت صهیونیست باشیم. سابقه ندارد که گروهی مسلمان به این صراحت پرچم رژیم صهیونیست را نشان دهند ولی اقلیت همراه بارزانی این کار را کردند، حدود نود درصد کار رفراندوم با همت ارتش و دولت عراق از بین رفت و ایران هم پنهان نمی‌کند که کمک به دوستان وظیفه ماست. اینکه حالا پرچم اسرائیل را بلند می‌کند فردا اسرائیل به همسایه ما تبدیل می‌شود. آنها که نادانسته یا مغرضانه می‌گویند ما انجا چه می‌خواهیم ما چیزی نمی‌خواهیم ولی اسرائیل چه می‌خواهد؟

وی افزود: امام خمینی(ره) با درایت تمام بی نظیر به گونه ای مسائل را هدایت می‌کرد که هم دریای خزر محفوظ ماند هم کار در زمان تجزیه شوروی مدیریت شد.

ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: وضع افغانستان و پاکستان و سوریه و منطقه به شکلی است که تامین یک جزیره آرامش جز با درایت رهبری ممکن نبود. امریکایی ها به دنبال تجزیه عراق و سوریه هستند و ۱۲ پایگاه نظامی زدند.  می‌خواهند نفوذ خود را توسعه دهند و اینکه ترامپ چنین مزخرفاتی گفته و تنها کسانی که دفاع کردند رجال سیاسی دوره گرد صهیونیست و دیگری راس مرتجعین هستند.

وی افزود: اروپایی‌ها گفتند برجام سر جای خودش هست ولی ایران باید در منطقه دخالت نکند و سیستم دفاعی خود را توسعه ندهد. وزیر خارجه امریکا هم خواسته ماله کشی کند گفته نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم.

اینها می‌خواهند بدون حضور ایران منطقه را به آشوب بکشند و تامین امنیت این وضعیت جز رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ممکن نیست.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: بدانید که ایران در طی چند صد سال گذشته هیچگاه به اقتدار امروز نبوده و بخش مهمی از این اقتدار محصول رهبری مقام معظم رهبری و نقش ایشان در اقدامات راهبردی حوزه سیاست خارجی است.

نظر شما