شناسهٔ خبر: 141008 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مذاکرات برای برگزاری حج عمره بی‌نتیجه بوده است

سیدحسین حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت گفت: مذاکرات میان مسئولان کشورمان با عربستان سعودی درباره برگزاری حج عمره تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گزارش «نماینده» سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت، با اشاره به برگزاری حج عمره گفت: تاکنون مذاکرات میان مسئولان کشورمان با عربستان سعودی درباره انجام حج عمره به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه نداشتن رابطه دیپلماتیک میان دو کشور یکی از عوامل برگزار نشدن حج عمره است، اظهارکرد: در حج تمتع هم ما این مشکل را داشتیم، ۱۲ دیپلمات ما در آن زمان بعد از حجاج به عربستان اعزام شدند و این موضوع می‌توانست هر لحظه مشکلی را برای حجاج‌مان پیش بیاورد.

نماینده مردم شاهرود و میامی تصریح کرد: اگر هر لحظه در عربستان سعودی مشکلی برای یکی از هموطنان و زائران بیت الله حرام پیش می‌آمد به دلیل نداشتن یک دیپلمات رسمی در آن کشور دیگر نمی‌توانستیم با وزارت خارجه عربستان سعودی ارتباط برقرار کرده و مشکل را حل کنیم.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت تأکید کرد: برای برگزاری حج تمتع ما یک اولویت شرعی داشتیم و در کنار آن دولت عربستان سعودی هم متعهد شده بود که امنیت، بهداشت و سلامت، تغذیه، حمل و نقل و اسکان زائران را تأمین و تضمین کند اما شاید برای حج عمره این گونه نباشد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی باید برای برگزاری حج عمره هم به مسئولان کشورمان همانند زمان برگزاری حج تمتع تضمین‌های لازم را داده و همان شرایط را مهیا کند.

برچسب‌ها:

نظر شما