شناسهٔ خبر: 140995 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لاریجانی در دیدار دبیر اجرائی CTBT:

اگر قرار باشد بهره ای از برجام نبریم، حتما تجدیدنظر خواهیم کرد

لاریجانی/2 رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار باشد با رفتار نادرست ترامپ، ایران بهره‌ای از برجام نبرده و صرفا هزینه بپردازد، حتما در این موضوع تجدیدنظر خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده» علی لاریجانی  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس در روسیه در ملاقات با لاسینا زِربو دبیر اجرائی سازمان پیمان منع آزمایش هسته‌ای(CTBT)، اظهار داشت: ما هم عضو آژانس هستیم و هم در برجام تعهداتی را پذیرفته‌ایم، در موضوع برجام هم هزینه‌های بالایی را متحمل شده‌ایم، اگر قرار باشد با رفتار نادرست ترامپ بهره‌ای از برجام نبریم و صرفا هزینه بپردازیم حتما در این موضوع تجدیدنظر خواهیم کرد.

وی بیان کرد: فتوای مقام معظم رهبری صرفا در حرام دانستن کاربرد سلاح هسته‌ای نیست بلکه ایشان کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی، بیولوژیکی و شیمیایی را حرام می‌دانند.

رئیس مجلس شوری اسلامی گفت: ما عضو سازمان بین المللی انرژی اتمی هستیم که تاکنون ۸ بار پایبندی ما را تائید کرده است، اما ترامپ ادعا دارد که ایران به توافق پایبند نیست و کنگره باید تصمیم بگیرد، اگر قرار است ترامپ نظر بدهد پس سازمان انرژی اتمی چه مسئولیتی دارد.

زربو: هیچ کشوری نباید برای حذف برجام تلاش کند/فتوای رهبر ایران درباره حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای بسیار مهم است

لاسنا زربو نیز در این دیدار با بیان اینکه من همواره مواضع مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران را در قبال پایبندی به برجام مورد توجه و تمجید قرار داده‌ام، تصریح کرد: برجام مهم ترین توافقی است که در این زمینه طی ۱۰ سال گذشته به انجام رسیده است و همه طرف‌ها باید برای حفظ آن تلاش کنند.

دبیر اجرائی سازمان پیمان منع آزمایش هسته‌ای با بیان اینکه فتوای مقام معظم رهبری در ایران مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای موضوع بسیار مهم و درخور توجهی است، گفت: معتقدم برجام یک توافق بین المللی است و نباید یک کشور برای حذف آن تلاش کند.

نظر شما