شناسهٔ خبر: 140575 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

کفش مصنوعی چینی تهدیدی برای سلامتی

کفش رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز گفت: تولیدکننده باید کالای رقابتی با کیفیت مطلوب‌تر و قیمتی متعادل به بازار عرضه کند تا از سهم فروش خود عقب نماند و آن را تقویت کند.

به گزارش «نماینده» رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز درباره نقس کفش در سلامتی انسان گفت: نگاه به کفش صرفاً به عنوان یک پاپوش نگاه درستی نیست. کفش در سلامتی انسان نقش بزرگی را ایفا می‌کند و به همین جهت پا به عنوان قلب دوم انسان، در بین همگان شناخته می‌شود. کفش باید مناسب و راحت باشد به گونه‌ای که بتواند وزن انسان را تحمل کند.

وی با هشدار درباره تولید کفش با مواد اولیه مصنوعی افزود: بعضی از کشورها مثل چین برای تولید کفش بیشتر از مواد مصنوعی استفاده می‌کنند که برای سلامتی بسیار مضر است. در ایران پوست مورد نیاز برای تولید کفش به وفور یافت می‌شود و با فرآوری این ماده اولیه، کفش تولید می‌شود. پوست به عنوان ماده اولیه تولید کفش به دلیل وجود منافذش، تهویه کفش را آسان می‌کند که تأثیر زیادی در سلامتی پا دارد.

رسول شجری در ادامه با اشاره به تعیین قیمت کفش در کف بازار گفت: هنر تولیدکننده کفش و ماده اولیه آن، اثرگذارترین عوامل تعیین قیمت در بازار هستند. تولیدکنندگان کفش باید ضمن افزایش کیفیت، قیمت خود را تعدیل کنند. ما حاشیه سودی برای تولیدکنندگان صنف کفش تعیین نکرده‌ایم و هر واحد تولیدی می‌تواند با توانایی و هنرمندی، مشتری خود را جذب کند و حتی با سودهای بالا نیز جنس خود را در بازار به فروش برساند. البته امکان دارد تولیدکننده‌ای نیز نتواند سرمایه اولیه خود را نیز در هنگام فروش کسب کند و به اصطلاح کار خود را زیر قیمت بفروشد.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز در پایان گفت: در مقطع کنونی امکان افزایش عرضه کنندگان کفش در بازار وجود دارد، این عرضه کنندگان می‌توانند واردکننده یا تولیدکننده کفش باشند؛ بنابراین واحدهای داخلی باید خود را برای رقابت در بازار آزاد بیش از پیش آماده کنند. تولیدکننده باید کالای رقابتی با کیفیت مطلوب‌تر و قیمتی متعادل به بازار عرضه کند تا از سهم فروش خود عقب نماند و آن را تقویت کند.

نظر شما