شناسهٔ خبر: 140500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طبق نظرسنجی فاکس نیوز

اکثریت نسبی آمریکایی‌ها مخالف مواضع ترامپ درباره ایران هستند

ترامپ ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی اعلام کردند که نوع تفکر دونالد ترامپ درباره ایران، مفید و موثر نیست و از نظر ۲۷ درصد این طرز فکر، کارساز و موثر است.

به گزارش «نماینده» در حالی که اظهارات ضد ایرانی دولت آمریکا ادامه دارد، نتیجه یک نظرسنجی در این کشور حاکی از مخالفت اکثریت نسبی آمریکایی‌ها با مواضع دونالد ترامپ در قبال ایران است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ایراد اتهامات بی اساس به ایران، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را «مایه شرمساری آمریکا» خواند.

او پیشتر هم بارها در رد برجام سخن گفته بود و بر احتمال پایبند نبودن آمریکا و خروج این کشور از توافق هسته‌ای تاکید کرده بود.

حال، مرکز نظرسنجی شبکه فاکس نیوز، یک نظرسنجی درباره نگاه آمریکایی‌ها به مواضع ترامپ در قبال ایران و همچنین کره شمالی انجام داده است.

در بخش ایران، ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان ابراز داشتند نوع تفکر ترامپ درباره ایران، کارساز و مفید نیست و تنها ۲۷ درصد اعلام کردند که نوع فکر او مفید است.

طبق این نظرسنجی، ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها حمایت از برجام را ابراز داشتند و ۳۸ درصد هم مخالفت خود را اعلام کردند. ۲۶ درصد هم گفتند که نظری درباره برجام ندارند.

بر اساس نظرسنجی فاکس نیوز در سال ۲۰۱۵، میزان حمایت از برجام ۲۸ درصد، مخالفت ۵۶ درصد و آنهایی که ابراز عقیده نکردند ۱۶ درصد بود.

در نظرسنجی تازه فاکس نیوز، از شرکت‌کنندگان درباره اینکه ایا نحوه اداره و مدیریت ترامپ درباره موضوع ایران را تایید می‌کنید یا نه سوال شده که ۳۹ درصد از آن حمایت کردند و ۴۵ درصد عدم حمایتشان را اعلام کردند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، ۱۴ درصد اعلام کردند ترامپ در قبال ایران، «خیلی سرسخت» بوده و ۲۵ درصد گفتند که او چنین نبوده است. 

در موضوع کره شمالی، اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز، نظراتشان به شدت مخالف مواضع ترامپ بود.

۷۰ درصد از آمریکایی‌ها ابراز داشتند که مواضع ترامپ درباره کره شمالی، مفید نیست و تنها ۲۳ درصد نوع تفکر رئیس‌جمهور آمریکا را مفید و کارساز می‌دانند.

از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سوال شده که از نظر شما بهترین روش برای متوقف کردن کره شمالی در موضوع پیگیری کارهایش روی برنامه اتمی و موشکی چیست؟

در جواب این سوال، ۶۱ درصد گزینه تحریم‌ها و دیپلماسی را انتخاب کردند و ۲۷ درصد نظرشان بر «تهدید گزینه نظامی» بود.

نظر شما