شناسهٔ خبر: 140487 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تابش در جمع خبرنگاران:

فراکسیون ورزش درباره پرداخت عواید پخش مسابقات از صداوسیما تصمیم می‌گیرد/ سرخابی‌ها باید خصوصی‌سازی شوند

تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: در صورتی که پرداخت عواید پخش مستقیم مسابقات فوتبال از سوی صدا و سیما به نتیجه نرسد، فراکسیون ورزش از دولت خواهد خواست این عواید را به تیم‌ها پرداخت کند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس صبح امروز و در حاشیه جلسه علنی در خانه ملت با حضور در جمع خبرنگاران جزئیات نشست صبح امروز هیأت رئیسه این فراکسیون را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه حضور یافته بود، عنوان داشت: فراکسیون ورزش نمی‌خواهد به مسائل حاشیه‌ای بپردازد و تنها هدف رسیدگی به کنه مسائل حوزه فوتبال کشور است. 

تابش افزود: در این روزها مسائل بوجود آمده برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس مردم را آزرده خاطر کرده است و ما باید از حقوق آنها حمایت کنیم؛ در نشست پیشین مقرر شد که در ۴ گروه فدراسیون فوتبال در تعامل با وزارت ورزش، سازمان بازرسی و سازمان امور مالیاتی مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص بخشی از عواید پخش مسابقات فوتبال از صدا و سیما عنوان داشت: آقای مطهری در ۲ جلسه به این موضوع رسیدگی کرد و تصمیم بر این شد که طی ۲ ماه به نتیجه برسند و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد ما از دولت خواهیم خواست که عواید پخش مسابقات فوتبال از صدا و سیما را پرداخت کند.

تابش با ذکر اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای تیم‌های فوتبال از دغدغه‌های مسئولان فدراسیون فوتبال است، گفت: متأسفانه حساب‌های لیگ برتر و باشگاه‌های مطرح توقیف شده و دست و بال آنها را بسته است از این رو فراکسیون ورزش نامه‌ای را به صورت ضرب‌الاجلی به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کردیم تا با بهره‌گیری از اختیارات خود، توقیف اموال باشگاه‌ها را لغو کرده تا آنها را بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، فدراسیون فوتبال ما خصوصی است و این برداشت به علت تصمیم هیأت دولت نهم و دهم بوده است که مطابق مدارک موجود این موضوع صحیح نیست.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: البته فدراسیون فوتبال کشورمان اسنادی را برای آنها ارسال کرده است ولی اکنون نیاز به استفساریه‌ای از سوی مجلس برای پیگیری موضوع است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور و فدراسیون فوتبال قرار است متنی را به مجلس ارائه کنند، گفت: مجلس این متن را به صورت استفساریه مورد بررسی قرار خواهد داد.

تابش با اشاره به آماده‌سازی تیم ملی فوتبال جهت حضور در جام جهانی اظهارداشت: اقداماتی با این هدف انجام شده است و قرار است که مسابقه‌ای در شهر مسکو با تیم فوتبال توگو انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نقدهایی نسبت به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به وزارت ورزش منتقل کرده‌اند، گفت: این موضوع برای ما بسیار مهم است چرا که مردم هزینه‌های بسیاری را برای حمایت از این تیم‌ها انجام داده‌اند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت سهم فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و تیم‌های فوتبال در این از هم گسیختگی موجود ادامه داد: در جلسه صبح امروز هیأت رئیسه فراکسیون، فرصت کافی برای پرداختن به این مسائل نبود ولی اعضا سوالات خود را مطرح کردند که قرار شد در نشست آینده، فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد.

وی افزود: فراکسیون ورزش از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهد که در جهت خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که تکلیفی قانونی است سریعتر اقدام کنند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود چرا تاکنون پرسپولیس و استقلال خصوصی نشده‌اند، اظهارداشت: برخی مسائل اجتماعی و امنیتی را صد راه خصوصی‌سازی این دو باشگاه مطرح می‌کنند که پذیرفتنی نیست چرا که حتی مخابرات ما با توجه به زیرساخت‌ها خصوصی شده است و وزیر ورزش و جوانان می‌بایستی با توجه به قول خود در فراکسیون هرچه زودتر در این‌باره اقدام کند.

نظر شما