شناسهٔ خبر: 140047 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش عارف به «ژن خوب»

محمدرضا عارف/* رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه از اظهارات فرزندم درباره «ژن خوب» سوءاستفاده شده است، گفت: در این رابطه به اندازه کافی افاضه شده است!

به گزارش «نماینده»، محمدرضا عارف ظهر امروز و در حاشیه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی درباره تغیرات صورت گرفته در هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس و عدم حضور چهره هایی از جمله محمود صادقی اظهار داشت: آقای دکتر صادقی می خواهد وقتش را بیشتر بر روی فراکسیون شفاف سازی بگذارد که فراکسیون مهمی است و باید کار را به طور جدی دنبال کنند آقای دکتر پزشکیان هم در هیات رئیسه مجلس خیلی درگیر هستند و فرصت ندارند.

وی در پاسخ به سوال مهر درباره انتقادات تند برخی اعضای فراکسیون مجلس به فراکسیون مستقلین و جر و بحث های این دو فراکسیون در فضای مجازی درباره رای اعتماد به وزرا گفت: ما از فراکسیون های دیگر گلایه ای نداریم و هر فراکسیون بر اساس ساز و کار خودش عمل می کند و طبیعی است که ما بر اساس ساز و کار خودمان عمل کردیم؛ این گلایه ها شخصی است.

رئیس فراکسیون امید مجلس درباره ادعای زد و بند یا باج خواهی در مذاکره با وزرای پیشنهادی و رای اعتماد یا عدم اعتماد به آنها نیز  تاکید کرد: ان شاءالله نه زد و بند بوده و نه باج خواهی و هر کسی بر اساس نظر و تکلیف سیاسی و ملی خودش رای داده است.

عارف در پاسخ به سوال مهر، درباره معرفی نشدن وزیر پیشنهادی علوم گفت: خیلی بهتر بود که وزیر علوم نیز همراه بقیه وزرا معرفی می شد تا سال تحصیلی با حضور وزیر آغاز شود که این اتفاق نیفتاد، اما انتظار ما این است که هر چه سریع تر و بعد از تعطیلات مجلس وزیر علوم معرفی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقادات مطرح شده به عملکرد فراکسیون امید و نقشه راه این فراکسیون در سال دوم فعالیت مجلس اظهار داشت: انتقاد طبیعی است؛ اگر انسان فعالیت و کار کند انتقاد هم می شود، بهترین کار این است کاری نشود که انتقاد هم نشود.

رئیس فراکسیون امید با منسجم و اثرگذار خواندن حرکت این فراکسیون گفت:  مسیر فراکسیون مسیر درستی بوده و بعد از این هم جلسات داخلی برای بهبود وضعیت فراکسیون خواهیم داشت و تلاش می کنیم در سال دوم به صورت برنامه ای حرکت کنیم تا بتوانیم بر اساس برنامه هایی که در انتخابات میثاق میان ما و مردم شد اولویت ها را مشخص کنیم و در چارچوب برنامه ششم و اولویت های دولت حرکت کنیم.

عارف ادامه داد: در این رابطه پروژه های مهمی را شروع خواهیم کرد که مهمترین آن در بخش های اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات فرزندش و مطرح کردن «ژن خوب» تصریح کرد: نظر خاصی ندارم، به اندازه کافی در این رابطه در فضای مجازی افاضه فرموده اند و به نظر من کافی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تذکری به فرزندتان داده اید یا خیر، اظهار داشت: من همان توصیه ای را که به همه جوان ها می کنم به فرزند خودم هم می کنم حالا چقدر موثر باشد یا نباشد. به اندازه کافی در این رابطه بحث شده است، حالا چه می خواهید من بگویم؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از اظهارات فرزندش سوءاستفاده شده است، گفت: در فضای بداخلاقی که وجود دارد واقعا از این اظهارات سوءاستفاده شده است؛ ایشان همیشه شاگرد ممتاز بوده و در هر مسابقه ای که از دبستان تا الان شرکت کرده اول شده است و گفته که این را از پدر و مادرم به ارث برده ام که آنها هم در همه تحصیلات شان شاگرد اول بوده اند؛ حالا ممکن است درست گفته باشد یا غلط گفته باشد.

عارف به ادامه سوال خبرنگار مبنی بر اینکه به نظر شما آیا این تعابیر به معنای طبقه بندی کردن افراد نیست، پاسخی نداد.

نظر شما