شناسهٔ خبر: 140023 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لازم باشد ترامپ را به مجلس احضار می کنیم

ترامپ43 ظاهرا حرف و حدیث ها درباره تلاش رئیس جمهوری آمریکا به سرمایه گذاری در روسیه مادامیکه سرگرم کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ بود؛ کمیته اطلاعاتی مجلس این کشور را به فکر تحقیق از وی انداخته است.

به گزارش «نماینده» به نقل از هیل، «اریک سوالول» عضو بلندپایه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید شاید این پنل خواهان احضار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باشد تا از وی بابت ابعاد رابطه احتمالی با روسیه، تحقیق کنند.

گفتنی است این احساس نیاز بعد از آن به وجود آمد که «واشنگتن پست» از وجود رایانامه هایی خبر داد که نشان می دهند ترامپ در طول کارزار انتخاباتی خود قصد سرمایه گذاری و ساخت برج در روسیه را داشته است. حتی ادعا می شود که یکی از وکلای وی برای تحقق این خواسته دست به دامن مقامات دفتر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه شده است.

در همین راستا، سوالول می گوید کمیته اطلاعاتی مجلس شاید لازم ببیند برای شفاف سازی موضوع، از آقای رئیس جمهور توضیح بخواهد.

اظهارات سوالول در حالی مطرح می شود که «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا نیز دیروز سه شنبه موافقت خود را برای حضور در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس سنا اعلام کرد تا درباره اتهاماتی که به وی نسبت داده می شود؛ توضیح دهد.

ترامپ جونیور متهم است که چند روز پس از انتخاب پدرش به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، با یک وکیل روس ملاقات کرده تا زمینه ارتباط آنها با مسکو را فراهم کند. هدف از این ارتباط گیری هم اختلال در روند انتخاباتی آمریکا عنوان می شود.

نظر شما