شناسهٔ خبر: 139869 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: سدنا نیوز

سه گزینه اصلی دولتی‌ها برای تصدی وزارت نیرو

وزارت نیرو حلقه مشاوران رئیس‌جمهور دست به کار شدند و به بررسی سه گزینه وزارت نیرو پرداخته اند.

به گزارش «نماینده»، حبیب‌الله بی‌طرف "وزیر نیرو در دولت اصلاحات" ۱۷ مرداد از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
 
بی‌طرف در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های مجلس برای تشریح برنامه‌های خود حضور یافت اما نتوانست اعتماد وکلای ملت را به‌دست آورد.

رئیس‌جمهور پس از عدم اعتماد مجلس به بی‌طرف که با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی مواجه شد، با صدور حکمی ستار محمودی "قائم وزیر نیرو" را به‌عنوان سرپرست وزارت نیرو منصوب کرد.

سدنا نیوز، باخبر شد در حلقه مشاوران رئیس‌جمهور که برای وزارت خانه‌های "نیرو" و "علوم، تحقیقات و فناوری" در حال رایزنی و مذاکره با گزینه‌ها هستند سه گزینه از شانس بالایی برای معرفی به بهارستان نشینان به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو برخوردار شده‌اند.

رضا اردکانیان، غلامرضا منوچهری و وفاتابش سه گزینه‌ای مطرح برای تصدی وزارت نیرو در دولت دوازدهم هستند.
 
شنیده‌ها حاکی است بیژن نامدار زنگنه "وزیر نفت" از معرفی غلامرضا منوچهری که از مدیران وزارت نفت شناخته می‌شود از مدیریت او در وزارتخانه رضایت دارد ازاین‌رو به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت نیرو مطرح‌شده است.

البته وفا تابش نیز در جرگه مدیران  مورد اعتماد رئیس‌جمهور قرار دارد چنانچه قبل از معرفی بی‌طرف این سمت (وزارت نیرو) به او پیشنهاد شد اما این مدیر اصلاح‌طلب پیشنهاد حسن روحانی برای حضور در دولت دوازدهم را نپذیرفت.
 
با این حال گفته می‌شود درصورتی‌که او به مجلس معرفی شد با توجه به عملکرد گذشته خود و انتقادهایی که به آن وارد بود  از شانس چندانی  در مجلس برخوردار نیست.
 
با این حال گفته می‌شود در صورتی که او به مجلس معرفی شد با توجه به عملکرد گذشته خود و انتقادهایی که با آن وارد بود  از شانس چندانی  در مجلس برخوردار نیست.

تابش در اوایل دهه ۷۰، کارشناس برنامه‌ریزی کلان در طرح کرخه، مسئول کل آبریز کرخه و مجری پروژه ملی کارون ۳ بود و هم‌اکنون از مدیران مورد اعتماد رئیس‌جمهور است.

هنوز دولتی‌ها برای تعیین وزیر پیشنهادی "نیرو" به جمع‌بندی نهایی دست نیافته‌اند و به‌احتمال زیاد رئیس‌جمهور ترجیح می‌دهد از فرصت قانونی که در اختیار دارد استفاده کند.

نظر شما