شناسهٔ خبر: 139864 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مرکل: حل بحران کُره نیازمند تلاش بیشتر است

مرکل صدراعظم آلمان می گوید برلین و اتحادیه اروپا باید در قبال حل مناقشه واشنگتن-پیونگ یانگ نقش سازنده تری را ایفا کنند.

به گزارش «نماینده»، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان می گوید برلین و اتحادیه اروپا باید نقش فعال تری در مواجهه با صف آرایی آمریکا و کره شمالی، ایفا کنند.

وی در این باره تاکید کرد: برلین و بروکسل باید تلاش بیشتری کنند. نمی توانیم گوشه ای نشسته، دست روی دست بگذاریم و همزمان توقع داشته باشیم بحران شبه جزیره کره از راه دیپلماتیک حل شود!

به گزارش مهر، اظهارنظر مرکل در حالی بیان می شود که تنها یک ماه تا برگزاری انتخابات پارلمانی و صدارتی آلمان فاصله است و با اینکه وی از رقبای خود پیشی گرفته، باید پاسخگوی قضاوت آلمانی هایی باشد که فکر می کنند سیاست آمریکا در قبال کره شمالی بی نهایت تهاجمی است و از تلاش برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک دور افتاده است.

ریشه دواندن چنین تفکری با توجه به اینکه خیلی ها فکر می کنند آلمان  به عنوان یک قدرت تاثیر گذار در اتحادیه اروپا دست روی دست گذاشته و حاضر به مسئولیت پذیری در رفع بحران نیست، می تواند تا حدی برای مرکل دردسر ساز شود.

اظهارات مرکل در حالی بیان شد که «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان نیز چندی پیش از طرح چین برای کاهش تنش در شبه جزیره کره استقبال کرد.

مطابق این طرح، پیونگ یانگ باید فعالیت های موشکی-هسته ای خود را در ازای تعلیق رزمایش مشترک واشنگتن-سئول، متوقف می کرد. با این حال، آمریکا از پذیرش این شرط امتناع کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما