شناسهٔ خبر: 139846 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوری تاکیدکرد:

حذف برچسب نرخ مساوی با نواختن سازهای سلیقه‌ای قیمت برصحنه بازار مواد غذایی

سیدراضی نوری43 ​عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه افزایش کیفیت دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات با ایجاد برچسب برروی موادغذایی  عملیاتی می شود،گفت:حذف برچسب از کالاهای غذایی بستر را برای گران فروشی سودجویان مهیا می کند.

به گزارش «نماینده» سیدراضی نوری با اشاره به اعلام اخباری مبنی برابلاغ دولت برای حذف قیمت از روی کالا، گفت: اگراین خبر صحت داشته باشد؛ بطور مستقیم تنظیم بازار مواد غذایی دچار چالش خواهد شد؛زیرا یکی از ابزارهای اساسی برای کنترل نرخ بویژه در بازارمواد غذایی،برچسب دار کردن نرخ کالاهای غذایی است.

نماینده  مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اجباری شدن برچسب بر روی کالاهای غذایی چندسالی است که جدی گرفته نمی شود،تصریح کرد:تا زمانی که  برچسب قیمت مواد غذایی در بازار اقتصادی کشور اجباری نشود،بازار مواد غذایی تنظیم نشده و به آرامش  نمی‌رسد.

نوری افزود:برچسب مواد غذایی ضریب اطمینان را میان مصرف کننده و مشتری را افزایش می دهد؛اما با حذف برچسب  مواد غذایی،هرکسی ساز خودش را در زمینه  نرخ گذاری می زند و در این راستا نیز تعیین نرخ در بازار سلیقه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: با حذف برچسب برروی کالاهای غذایی بطور مستقیم،بستر را برای سوءاستفاده سودجویان  در ایجاد تلاطم  در بازارمواد غذایی مهیا می شود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه افزایش کیفیت دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات با ایجاد برچسب برروی موادغذایی عملیاتی می شود،یادآورشد:حذف برچسب از کالاهای غذایی بستر را برای گران فروشی سودجویان مهیا می کند.

نظر شما