شناسهٔ خبر: 139806 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

احتمال تبدیل جبهه پیروان به حزب فراگیر وجود دارد

سجادی/ سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری از احتمال تبدیل جبهه پیروان به حزب فراگیر خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به احتمال تغییرات در ساختار این جبهه اظهار کرد: جبهه پیروان متشکل از ۱۸ حزب و تشکل اصولگراست؛ برخی از این احزاب سابقه ۵۰ ساله دارند. جبهه پیروان تنها جبهه منسجم و متشکل اصولگرایی است که فعالیتش صرفا مختص زمان انتخابات نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت جبهه پیروان، کمتر استفاده شده است افزود: این موضوع مورد بحث است که چرا از ظرفیت جبهه پیروان استفاده نمی شود. لذا می طلبد در ساختار جبهه به لحاظ توانمندشدن و انسجام بیشتر احزاب و تشکل ها، تغییراتی ایجاد شود.

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است جبهه پیروان تبدیل به حزب فراگیر شود گفت: افرادی مانند آقای باهنر معتقد است که ما باید یک حزب قوی اصولگرا داشته باشیم تا نقشی مانند حزب جمهوری اسلامی داشته باشد.

سخنگوی جبهه پیروان در همین باره تصریح کرد: فعلا فکر تبدیل جبهه پیروان به یک حزب فراگیر وجود دارد اما اطلاع ندارم که آیا تمامی دبیران کل احزاب و تشکل ها با این طرح موافق هستند یا خیر.

سجادی ادامه داد: هنوز این مساله در شورای مرکزی جبهه پیروان مطرح نشده اما توانمندسازی، انسجام و نقش و کارکرد بیشتر جبهه پیروان مورد بحث است. این بحث مفتوح است؛ به هر حال ۱۸ حزب و تشکل کم نیست؛ برخی ناکامی هایی که اصولگرایان در گذشته داشتند در حال آسیب شناسی و ریشه یابی است.  

نظر شما