شناسهٔ خبر: 139643 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

الماسی در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت راه:

دولت در حل مشکل مسکن فاقد برنامه است

الماسی نمانیده مردم عسلویه در مجلس گفت: آنچه موجب دلنگرانی مردم شده این است که دولت یازدهم در حل مشکل مسکن فاقد برنامه مدون بوده وبه عبارتی دیگر دارای مدیریت چندگانه و اختلاف نظر است.

به گزارش «نماینده» سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت راه  وشهرسازی در  صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: از سه دلیل توسعه کشورها مهترین آن  سیستم پیشرفته دریایی، هوایی و جاده ای است که اغلب حمل و نقل ما از جاده‌ها صورت می‌گیرد و حجم بالای سفرهای جاده‌ای نشان می‌دهد که الگوی حمل و نقل به طور جدی باید تحول پیدا کند.

وی افزود: آقای آخوندی با این آهنگ رشد تا چند سال دیگر قرار است نسبت حمل و نقل جاده‌ای به ریلی منطقی شود؟ آیا بهتر نیست با گسترش شبکه ریلی هم ایمنی مسافر و کالا را ارتقا داد و هم وابستگی مسافران به سفر با ناوگان فرسوده هوایی را کاهش داد؟ به نظر می رسد ضرورت دارد اولا نسبت به ساخت جاده‌ها و ثانیا شناخت نقاط حادثه خیز در حمل و نقل جاده‌ای اهتمام بورزیم تا در این بخش که حجم بالای حل و نقل را برعهده دارد با کاهش حوادث رانندگی روبرو شویم.

نماینده مردم عسلویه در مجلس با اشاره به بحث رکود مسکن تصریح کرد: صنعت ساختمان به دلیل سیاست‌های نادرست دولت دهم باعث فرو رفت در رکودی سنگین شده و سیاست گذاری دولت یازدهم نیز این گره را نگشوده و پرسش اساسی این است که در این شرایط تحت گذار آیا باید به جمعیت اهل فن نظام مهندسی تکیه کرد یا برعکس به تصمیماتی مانند تدوین و تصویب آیین نامه کنترل سازمان در کمیسیون زیربنایی دولت؟ با وجود دو سال مخالفت پیوسته نظام مهندسی اعتماد کرد که با قانون شهرداری‌ها و نظام مهندسی در تضاد است.

الماسی با بیان اینکه دغدغه جدی مردم به ویژه در حل مشکل مسکن جوانانی موضوعی قابل توجه است اظهار داشت: در قانون اساسی حق مسکن مردم آورده شده و آنچه موجب دلنگرانی مردم شده این است که دولت یازدهم در حل مشکل مسکن فاقد برنامه مدون بوده و به عبارتی دیگر دارای مدیریت چندگانه و اختلاف نظر است.

وی با اشاره به پتانسیل های مغفول مانده استان بوشهر در وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم، گفت: بوشهر فرصت‌های عظیمی در توسعه های اقتصادی دارد و تنها بندر جنوبی ایران است که کوتاه ترین فاصله با مرکز را دارد همچنین بزرگترین پالایشگاه های نفتی در این استان قرار دارد و در یک کلام این استان ایران کوچکی است که توسعه آن توسعه ایران عزیزمان را به همراه دارد. با این حال در پرونده کاری شما اهتمامی به احداث راه آهن در این منطقه دیده نمی‌شود.

نماینده مردم عسلویه ادامه داد:حتی به باور دوستان شما ممکن است دو بار استیضاح شما دلایل سیاسی داشته باشد اما بحث عمده این دلایل ضعف‌های گسترده مدیریتی بوده که تاکنون نیز برطرف نشده است.

نظر شما