شناسهٔ خبر: 139628 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

زارع در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

۲۰۰ فروند هواپیمایی به روز جهانی وارد کشور شده است

زارع نماینده مردم آباده گفت: حمل و نقل کلید توسعه هر کشوری است که در این حوزه ۲۰۰ فروند هواپیمایی به روز جهانی وارد کشور شده است.

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع نماینده مردم آباده و بوانات در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، اظهار داشت: شاید بنده و آخوندی از یک تفکر نباشیم و سال گذشته نیز بنده ایراداتی را به وزیر راه گوشزد کردم که برخی از آن‌ها رفع شده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و سیاست گذاری تولید مسکن تنها ۷۰ درصد نقش تصمیم‌گیری دارد افزود: در اجرای این سیاست‌ها وزارت راه شاید ۵ درصد نقش داشته باشد و برای اجرایی کردن تمامی تصمیم‌گیری ها باید سازمان مدیریت، وزارت اقتصاد و دارایی، نظام بانکی، بانک مرکزی و وزارت کار و رفاه اجتماعی دست به دست یکدیگر دهند تا بحث مسکن رونق بگیرد.

نماینده مردم آباده تصریح کرد: مسکن مهر در دو شهرستان بوانات و خرم‌بید از  سال ۸۶ شروع شد اما در دوره ۴ ساله آخوندی رونق بیشتری پیدا کرد، در تمام کشورهای توسعه یافته هزینه مسکن از تسهیلات تأمین می‌شود اما برای نظام بانکی ما دیگر رقمی باقی نمانده تا چنین اقدامی انجام دهند.

زارع تأکید کرد: کشور از لحاظ بحث حمل و نقل نیز بسیار پیشرفت داشته که این امر موجب توسعه بحث اقتصادی و اجتماعی می‌شود و می‌توان ایران را به عنوان یکی از کشورهای دارای شبکه گسترده راه نام برد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه به بخش راه‌سازی و راه‌داری در دوره آخوندی اختصاص پیدا کرد افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان هم مطالبات بر گردن وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تنها ۱۶۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌هایی که در حوزه‌های انتخابیه ما وجود دارد نیاز است اما تنها ۲۰ درصد آن به این وزارتخانه داده شده است.

نماینده مردم آباده بیان داشت: باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجلس از وزارت راه و شهرسازی حمایت کنند.

زارع با تأکید بر اینکه ۲۰۰ فروند هواپیمای به روز و در کلاس جهانی با قیمتی حدود ۳۳ میلیارد دلار به کشور در دوره وزارت آخوندی وارد شده است خاطر نشان کرد: این امر در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و اجرای آن انجام شده است که می‌توان اجرای پروژه‌های بزرگی مانند چابهار و مشهد و زاهدان را از طریق بخش خصوصی از دیگر اقدامات این وزیر نام برد.

نظر شما